Zanim przejdziesz do kolejnych tematów, przygotowałam dla Was
NIEZAPOWIEDZIANY SPRAWDZIAN z CAŁEGO ROKU!
Masz 20 minut na wykonanie 60 zadań
KLIKNIJ NIŻEJ!
Na dzisiejszych zajęciach:
Wykonasz szereg ćwiczeń ogólnorozwojowych.
Odczytasz i poprawisz tekst, wstawiając w odpowiednie miejsca właściwe znaki interpunkcyjne.
Zdanie oznajmujące zamienisz na zdanie rozkazujące.
Wymyślisz trzy zdania pytające.
Poznasz sposób mnożenia pełnych dziesiątek.
Rozwiążesz jedno zadanie z treścią.
Dowiesz się, jakie zjawiska zagrażają naszej planecie oraz jakie są formy ochrony przyrody.
LEKCJA 1
Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Zacznij od rozgrzewki i wprowadzenia się w dobry nastrój.
Zumba jest do tego idealna!
A teraz wykonaj ćwiczenia z każdego okienka.
Jeśli dasz radę, wykonaj ćwiczenia jeszcze raz!
Może zaprosisz do ćwiczeń rodzeństwo lub rodziców?
LEKCJA 2
Temat: Ćwiczenia interpunkcyjne – utrwalenie zasad.
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO – SPOŁECZNY
Przeczytaj informacje oraz przykładowe zdania na s. 76
Nie wykonuj ćwiczeń.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
Wykonaj ćw. 1 ze s. 50
Pamiętaj!
Na początku zdania pisz wielką literę.
Na końcu zdania oznajmującego napisz kropkę.
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO – SPOŁECZNY
Przeczytaj informacje oraz przykładowe zdania na s. 78
Nie wykonuj ćwiczeń.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
np. Czytam książkę.
Czytaj książkę!
W podobny sposób wykonaj ćw. 2 ze s. 50
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO – SPOŁECZNY
Przeczytaj informacje oraz przykładowe zdania na s. 77
Nie wykonuj ćwiczeń.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
Wymyśl trzy pytania w ćw. 3 na s. 50.
Pamiętaj o znakach zapytania na końcach zdań.
Wykonaj przynajmniej 1 część quizu
KLIKNIJ!
LEKCJA 3
Temat: Mnożenie pełnych dziesiątek.
Potrafisz już mnożyć liczby w zakresie 100.
Dzisiaj poznasz łatwy sposób, aby mnożyć pełne dziesiątki w zakresie 1000.
To proste :)
30 · 20 = ?
Jak to obliczyć?
Widzisz cyfry większe niż 0?
Możesz też zakryć zera palcami :)))
Widzisz 3 i 2 ?
Pomnóż je ze sobą.
Wszystkie zera, które zakryłeś, dopisz do wyniku.
30 · 20 = 600
I już :))
Proste?
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
Teraz w identyczny sposób wykonaj z. 1 ze s. 29
Dla ciekawskich :)
Tak samo możesz pomnożyć większe liczby:
300 · 20 = 6000
600 · 2000 = 1200000
Wybierz jedno z zadań z treścią ze s. 29 (z. 2 lub z. 3 albo z. 4) – które wolisz? :)
Oblicz je.
LEKCJA 4
Temat: Zjawiska zagrażające naszej planecie.
PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZY
Przeczytaj informacje zawarte w podręczniku na s. 28-29.
Przyjrzyj się ilustracjom.
Zastanów się, jak ludzie mogą zapobiegać powstawaniu tych zjawisk (kwaśne deszcze, dziura ozonowa, smog).
Przeczytaj informacje w z. 4 na s. 29.
Obejrzyj krótki film o efekcie cieplarnianym.
Zastanów się, jak TY możesz wpłynąć na zmniejszenie tego efektu.
https://www.youtube.com/watch?v=3oYYDXW1mMc
Opowiedz rodzicom, jakie są formy ochrony przyrody w Polsce i na świecie oraz jak można zapobiegać zanieczyszczeniu środowiska.
Życzę Wam miłej pracy!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11