Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

01.04.2020 Temat: Wysłanie wiadomości e-mail. (na ocenę)

Data: 01.04.2020

Nauczyciel: Marcin Jędryczko

Temat: Wysłanie wiadomości e-mail.

Cel lekcji: Poprawne napisanie i sformatowanie wiadomości e-mail oraz wysyłanie wiadomości e-mail.

 

Materiał:

Podręcznika str. 100-103.

Przeczytaj i przeanalizuj tekst z podręcznika. Zobacz jak można wysyłać wiadomość e-mail z załącznikami oraz jak się wysyła wiadomości do wielu osób. Zwróć uwagę, że wysyłając wiadomość do wielu osób można określić obiorcę jako DO (główny odbiorca), DW (do niego zostanie wysłana kopia widomości), UDW (do niego zostanie wysłana ukryta kopia widomości - nikt nie będzie widział jego adresu).

 

Pisząc e-mail (nie e-maila) lub mejla trzeba pamiętać o kilku zasadach:

  • Koniecznie uzupełnij pole TEMAT WIADOMOŚCI. Temat wskazuje czego dotyczy wiadomość, zachęca do przeczytania. Łatwiej później znaleźć taką wiadomość.
  • Treść wiadomości powinna krótka i precyzyjna (nie wysyłaj oficjalnych wiadomości bez treści!!!)
  • Pisząc do kolegów możesz posługiwać się językiem nieoficjalnym. Jeśli jednak jest to wiadomość oficjalna powinna wyglądać profesjonalnie.
  • Nie rób błędów ortograficznych. Pamiętaj o zasadach Netykiety.
  • Zaczynając treść wiadomości użyj zwrotu grzecznościowego:

- "Szanowna Pani," lub "Szanowny Panie," - gdy piszesz pierwszy raz do kogoś oficjalną wiadomość (z przecinkiem);

- "Dzień dobry," - gdy znasz już kogoś (np. nauczyciela) lub kontynujesz oficjalną korespondencję. (nie "Dobry wieczór");

- "Cześć,", "Hej,", itp. - gdy piszesz do znajomych;

- Nie używaj zwrotu "Witam", witać może gospodarz domu swoich gości.

 

  • W treści wiadomości:

- Początek wiadomości – przedstaw jej główny cel, przejdź od razu do konkretów i wskaż powód, dla którego napisałeś (napisałaś);

- Rozwinięcie – opisz szerzej problem;

- Zakończenie – napisz czego oczekujesz od adresata;

- Pozdrowienia – zastosuj jedno ze sformułowań: "Z poważaniem”, "Z wyrazami szacunku”, "Pozdrawiam” (bez przecinka). Pozdrowienie dobierz w zalezności od tego, jaki zwrot grzecznościowy został użyty na początku (zobacz na zdjęciu);

- Podpisz się.

(Początek, rozwinięcie i zakończenie powinny być napisane jako odrębne akapity).

 

Podpowiedź:

http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-e-mail/

https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/jak-poprawnie-pisac-oficjalne-e-maile-krotki-poradnik/vq9x5y0

http://gentlemanschoice.pl/poczta-e-mail-10-najczestszych-bledow/

https://polszczyzna.pl/jak-napisac-idealny-e-mail/

 

Zadanie:

1. Napisz do mnie krótką wiadomość e-mail i opisz w niej czy nauka zdalna Ci się podoba czy nie i dlczego. Wiadomość przyślij do dnia 05.04.2020 na moją pocztę elektroniczną marcin.jedryczko@kliniska.edu.pl.

 

ZADANIE BĘDZIE OCENIANE. Oceniać będę formatowanie wiadomości, ogólny wygląd wiadomości, prawidłowe użycie zwrotów grzecznościowych

 

2. Gdy będziesz pisał/pisała wiadomość do nauczycieli np. ze zrobionym zadaniem zrób to we właściwy sposób opisany wyżej oraz pokazany na zdjęciach.

 

Data dodania: 2020-04-01 08:55:00
Data edycji: 2020-05-13 20:10:33
Ilość wyświetleń: 728

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej