02. 06. 2020 r. Metafory.
02.06.2020 r.
Temat: Metafory.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Dowiesz się, co to są metafory.
- Przeczytasz opowiadanie „Babcia, czyli o tym, jak to jest mówić metaforami”.
- Nauczysz się mnożyć liczby dwucyfrowe sposobem pisemnym.
- Rozwiążesz zadania tekstowe, wykorzystując mnożenie sposobem pisemnym.
- Wykonasz literę na kartce A-4 dowolna techniką.
- Z pomocą dorosłego wykonasz zdjęcie swojej postaci.
LEKCJA 1
Temat: Metafora – czy magia słów?
- Przeczytaj opowiadanie pt. „Babcia, czyli o tym, jak to jest mówić metaforami”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<<
s. 60-61
- Nasz język jest bardzo bogaty. :)
- Zobacz, co to jest metafora i inne środki stylistyczne.
Słowo „metafora” wywodzi się z języka greckiego, gdzie czasownik „μεταφέρειν” oznacza przenoszenie.
Zgodnie z definicją sformułowaną przez Arystotelesa, metafora to zjawisko polegające na „przenoszeniu” słowa oznaczającego określoną rzecz na oznaczenie innej rzeczy.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 38 ćw. 1
s. 39 ćw. 3
Jak rozumiesz metafory graficzne?
LEKCJA 2
Temat: Wprowadzenie algorytmu mnożenia pisemnego bez przekraczania progu dziesiątkowego.
- Znasz tabliczkę mnożenia.
- Umiesz też mnożyć liczbę dwucyfrową przez jednocyfrową.
- Dzisiaj poznasz mnożenie sposobem pisemnym.
- Wiesz już na czym polega ten zapis, bo potrafisz dodawać i odejmować sposobem pisemnym.
- Dzisiaj czas na mnożenie!
Obejrzyj uważnie oba filmiki!
- Pierwszy z nich pokazuje prosty sposób mnożenia sposobem pisemnym, natomiast drugi – tłumaczy zasadę.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
Zastanów się, jak obliczało każde dziecko?
s. 64 zad. 1
Kropkę do zad. 1 wykonaj w zeszycie do matematyki.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s. 74 ćw. 1, 2, 3, 4
Uwaga!
Mnożenie wykonaj sposobem pisemnym.
LEKCJA 3
Temat: Grafika lub kolaż-litera alfabetu.
- Dziś wykonasz literę, którą dowolnie ozdobisz lub pokolorujesz.
- Zależy mi, byś wykonał/wykonała ją starannie!
ZASADY:
- litera musi być na kartce A-4!
- musi być to duża, wyraźna, "gruba" czcionka
- jeśli zdecydujesz się na ciemny kolor litery, musisz zrobić jasne tło
- jeśli zdecydujesz się na jasną literę, wtedy musisz mieć ciemne tło
- litera może być wycięta i naklejona lub pokolorowana, dowolnie ozdobiona
- przykładową literkę umieściłam w pliku
Teraz wyzwanie i zadanie dla Rodziców :)
- Poproś, aby ktoś z dorosłych zrobił Ci zdjęcie, najlepiej w jakimś ładnym miejscu, np. w otoczeniu przyrody.
- Koniecznie na dworze, w dobrym oświetleniu, byś prezentował/prezentowała się najlepiej!
- Proszę, byś koniecznie trzymał/trzymała w obu dłoniach wykonaną przez siebie literę na wysokości klatki piersiowej.
- Zachowuj się swobodnie i ładnie uśmiechnij!
Jakie macie wykonać litery?
Aleks - literę A
Ola-literę I
Kacper-literę Y
Kuba-literę G
Kamil-literę I
Janek - literę Y
Paweł-literę N
Filip B.-literę D
Lenka- literę B
Zuzia-literę E
Albert-literę S
Kornel- literę Ł
Filip K.-literę K
Bartek- literę O
Amanda - literę N
Amelia-literę Z
Oliwia -literę D
Bruno-literę E
Michał - literę O
Gotowe zdjęcie prześlij mi na e-maila do czwartku.
Miłego dnia Wam życzę!