Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

02.04.2020 Temat: Pawie oczka

Data: 02.04.2020

Nauczyciel: Marcin Jędryczko

Temat: Pawie oczka.

Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.

 

Materiał:

Podręcznik str. 106-108.

W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.

Zobacz też http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/10/rysowanie-na-ekranie.html

 

Zadanie:

Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.

 

Zbuduj skrypty pokazane na str. 106 w podręczniku.

Następnie zbuduj skrypt do rysowania tarczy strzelniczej (str. 107), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.

Zbuduj skrypt do rysowania pawiego oczka (str. 108), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.

 

Zadanie NIE będzie oceniane. Nie musisz przysyłać do mnie wykonanego programu.

Data dodania: 2020-04-02 10:45:00
Data edycji: 2020-04-01 14:23:00
Ilość wyświetleń: 403

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej