Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

02.04.2020 Temat: Pawie oczka

Data: 02.04.2020

Nauczyciel: Marcin Jędryczko

Temat: Pawie oczka.

Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.

 

Materiał:

Podręcznik str. 106-108.

W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.

Zobacz też http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/10/rysowanie-na-ekranie.html

 

Zadanie:

Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.

 

Zbuduj skrypty pokazane na str. 106 w podręczniku.

Następnie zbuduj skrypt do rysowania tarczy strzelniczej (str. 107), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.

Zbuduj skrypt do rysowania pawiego oczka (str. 108), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.

 

Zadanie NIE będzie oceniane. Nie musisz przysyłać do mnie wykonanego programu.

Data dodania: 2020-04-02 10:45:00
Data edycji: 2020-04-01 14:23:00
Ilość wyświetleń: 480

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Czerwiec 2025
NdzPnWtŚrCzwPtSob
25262728293031
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Dzisiaj: Piątek, Czerwiec 13, 2025

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej