02.04.2020 Temat: Pawie oczka
Data: 02.04.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Pawie oczka.
Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 106-108.
W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.
Zobacz też http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/10/rysowanie-na-ekranie.html
Zadanie:
Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.
Zbuduj skrypty pokazane na str. 106 w podręczniku.
Następnie zbuduj skrypt do rysowania tarczy strzelniczej (str. 107), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.
Zbuduj skrypt do rysowania pawiego oczka (str. 108), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.
Zadanie NIE będzie oceniane. Nie musisz przysyłać do mnie wykonanego programu.