Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

03.06.20 r. Temat 15: Kupuję przez Internet.

Dzień dobry.

Proszę Was o robienie notatek na własny użytek tak jak robiliście to dotychczas. Proszę także o informację zwrotną w postaci maila do mnie , że rozumiecie zadania i czy udało wam się je wykonać.

Zaczynamy zatem zajęcia 15 (ostatnie). Nasz temat na dziś to: Kupuję przez Internet.

Obejrzyj film (3 minuty) pt. „Kupujący przez internet mają więcej praw niż klienci tradycyjnych sklepów” – https://biznes.newseria.pl/news/kupujacy-przez-internet,p2005339150 ora film (5 minut) pt. „Kiedy konsument nie ma prawa zwrotów towaru w sklepie internetowym?” - https://www.prawokonsumenckie.pl/pl/a/kiedy-konsument-nie-ma-prawa-zwrotow-towaru-w-sklpie-internetowym

Przeczytaj z książki pt. „Przychodzi uczeń do prawnika …” część dla młodzieży gimnazjalnej, str. 71-73, rozdział pt. „Kupuję przez Internet”.

Zwróć szczególną uwagę na możliwość odstąpienia od umowy bez podania przyczyny.

8 zasad bezpiecznych zakupów przez Internet - na co zwrócić uwagę? -  /zalecane przez Europejskie Centrum Konsumenckie/:

  1. Sprawdź dane kontaktowe i wiarygodność przedsiębiorcy.
  2. Nie klikaj w link przesłany na e-maila, bo możesz paść ofiarą oszustwa.
  3. Wybieraj sklepy z certyfikatami zaufania, szukaj opinii o sprzedawcy.
  4. Sprawdź bezpieczeństwo płatności
  5. Zanim dokonasz zakupu, sprawdź koszty oraz czas dostawy — przesyłki pocztowej lub kurierskiej.
  6. Pamiętaj, że masz 10 dni na odstąpienie od umowy bez ponoszenia kosztów.
  7. Nie obawiaj się składania reklamacji. /Masz prawo do reklamacji każdego towaru kupionego w UE w ciągu 2 lat od dnia, w którym go dostarczono. Jeżeli przedsiębiorca nie chce uwzględnić roszczeń, poproś o pomoc miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów. W przypadku nieuczciwego postępowania sklepu internetowego, mającego siedzibę w innym kraju UE, zgłoś skargę do Europejskiego Centrum Konsumenckiego./
  8. Zachowaj korespondencję ze sprzedawcą. W razie sporu będziesz w stanie udowodnić swoje racje.

Mailem przesyłam Wam ankietę końcową, którą trzeba wykonać i przesłać mi najpóźniej w czwartek – 4 czerwca.

Data dodania: 2020-06-02 15:37:54
Ilość wyświetleń: 373

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej