Na dzisiejszych zajęciach:
Będziesz doskonalić umiejętność tworzenia opisów postaci.
Przeczytasz różne opisy babć i dziadków.
Zwrócisz uwagę na powtarzające się wyrazy we wskazanym opisie.
Opiszesz swoją babcię lub dziadka poprawnie pod względem gramatycznym i ortograficznym.
Poznasz trening, który nazywa się tabata.
Wykonasz ćwiczenia ogólnorozwojowe.
Nauczysz się mnożyć liczby trzycyfrowe sposobem pisemnym.
Rozwiążesz zadania tekstowe, wykorzystując mnożenie sposobem pisemnym.
Wykonasz literę na kartce A-4 dowolną techniką.
Z pomocą dorosłego wykonasz zdjęcie swojej postaci.
LEKCJA 1
Temat: Moja babcia, mój dziadek – redagowanie opisu postaci.
Opisywałaś/opisywałeś już różne przedmioty, rośliny,
zwierzęta oraz ludzi.
Dzisiaj spróbujesz opisać swoją babcię lub swojego dziadka.
Jeśli ich nie masz, opisz innego członka rodziny
np. ciocię lub wujka.
Przeczytaj, w jaki sposób dzieci opisały swoich dziadków.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 40 ćw. 1
Uwaga! - kropka na s. 40
We wszystkich opisach zaznacz:
- imię dziadka lub babci – kolorem czerwonym,
- opis budowy ciała – kolorem zielonym,
- opis włosów – kolorem brązowym,
- kolor oczu – kolorem niebieskim,
- ubranie, które lubi nosić – kolorem żółtym,
- zainteresowania – kolorem fioletowym,
- jak spędza czas z wnukiem lub wnuczką – kolorem pomarańczowym.
Powtórz jeszcze raz:
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 41 ćw. 2
Uwaga!
Wykonaj tylko pierwszą kropkę.
Nie rób drugiej kropki.
s. 41 ćw. 3
Uwaga!
Możesz sobie pomóc, czytając punkty w kropce na s. 40.
LEKCJA 2
Temat: Trening interwałowy - tabata.
Czy słyszałeś/słyszałaś o treningu, który nazywa się tabata?
Nie?
To trening, w którym nie ma mowy o nudzie!
Jest krótki, ale intensywny!
W tym zestawie przez 30 sekund wykonasz ćwiczenia
(wykonuj je na 100%),
a potem przez 15 sekund będziesz odpoczywała/odpoczywał.
Czekają Cię 4 obwody-powtórzenia.
Po zakończonym treningu należy uspokoić ciało,
wyrównać oddech i wyciszyć się.
Można wykonać ćwiczenia rozciągające.
LEKCJA 3
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – doskonalenie umiejętności mnożenia sposobem pisemnym.
Potrafisz już mnożyć sposobem pisemnym liczbę dwucyfrową przez liczbę jednocyfrową.
Dzisiaj w podobny sposób pomnożysz liczbę trzycyfrową przez liczbę jednocyfrową.
Uwaga!
Pamiętaj o tym, aby w mnożeniu sposobem pisemnym bardzo starannie zapisywać cyfry w odpowiednich rzędach
(jedności, dziesiątek i setek).
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
Zastanów się, jak obliczało każde dziecko.
s. 64 zad. 2
Kropkę do zad. 2 wykonaj w zeszycie do matematyki.
>>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s. 75 ćw. 1, 2
Uwaga!
Mnożenie wykonaj sposobem pisemnym.
LEKCJA 4
Temat: Grafika lub kolaż-litera alfabetu.
Dziś wykonasz literę, którą dowolnie ozdobisz lub pokolorujesz.
Zależy mi, byś wykonała/wykonał ją starannie!
Zasady:
· litera musi być na kartce A-4!
· musi być to duża, wyraźna, "gruba" czcionka,
· jeśli zdecydujesz się na ciemny kolor litery, musisz zrobić jasne tło,
· jeśli zdecydujesz się na jasną literę, wtedy musisz mieć ciemne tło,
· litera może być wycięta i naklejona lub pokolorowana, dowolnie ozdobiona,
· przykładową literkę umieściłam w pliku.
Teraz wyzwanie i zadanie dla Rodziców :)
Poproś, aby ktoś z dorosłych zrobił Ci zdjęcie całej sylwetki, najlepiej w jakimś ładnym miejscu, np. w otoczeniu przyrody.
Koniecznie na dworze, w dobrym oświetleniu, byś prezentowała/prezentował się najlepiej, jak to możliwe :)
Proszę, byś koniecznie trzymała/trzymał w obu dłoniach wykonaną przez siebie literę na wysokości klatki piersiowej.
Zachowuj się swobodnie i ładnie uśmiechnij!
Gotowe zdjęcie prześlij mi na e-maila do czwartku.
Jakie macie wykonać litery?
Lila - literę C
Bartek - literę E
Kamil - literę L
Zuzia - literę I
Julia - literę N
Tomek - literę B
Agatka - literę J
Xavier - literę I
Julek - literę Y
Amelka - literę M
Oliwka M. - literę Y
Tosia - literę W
Weronika - literę Ś
Oliwka P. - literę I
Natan - literę C
Filip - literę K
Franek - literę A
Kuba – (wykrzyknik) !
Maja - literę A
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11