04.05.2020 Scratch - duszki i skrypty.
Data: 04.05.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Scratch - duszki i skrypty.
Cel lekcji: Poznanie zasad programowania w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 87-92
Na poprzednich lekcjach tworzyliście proste programy do sterowania robotem. Teraz przejdziemy do bardziej rozbudowanego edytora do programowania jakim jest Scratch. Można w nim tworzyć interaktywne historyjki, animacje, gry i rozbudowane programy.
Programować w Scratchu można na kilka sposobów:
- bezpośrednio na stronie Scratcha https://scratch.mit.edu/ wybierając u góry "STWÓRZ"
- można pobrać i zainstalować program w komputerze ze strony https://scratch.mit.edu/download
- można zainstalować aplikację na tablecie https://play.google.com/store/apps/details?id=org.scratch&hl=pl
Na stronie Scratcha nie trzeba tworzyć swojego konta i się logować. Stworzone programy możemy zapisywać wtedy u siebie w komputerze.
Konto przyda się gdy chcemy zapisywać programy i chcemy mieć do nich zawsze dostęp przez Internet. Konto umożliwia też publikowanie i dzielenie się swoimi programami z innymi użytkownikami.
Zadanie:
- Przejdź na stronę Scratcha https://scratch.mit.edu/
- Na górze strony w polu wyszukiwania wpisz "Hide and seek"
- Włącz znaleziony program, czyli ten https://scratch.mit.edu/projects/10128368/
- Program w Scratch uruchamia się ZIELONĄ FLAGĄ, a zatrzymuje CZERWONĄ KROPKĄ
- Program "Hide and seek" polega na złapaniu i kliknięciu duszka gdy się on pojawia. Za złapanie duszka dostaniesz punkt.
- A teraz kliknij ZAJRZYJ DO ŚRODKA aby zobaczyć jak ten program został zrobiony. Zobacz na zdjęciu wyjaśnienia. W ten sposób, łącząc odpowiednie klocki tworzy się programy w Scratchu.
- Przejdź na stronę główną Scratcha https://scratch.mit.edu/ i wybierz u góry PRZEGLĄDAJ, znajdź programy, gry lub animacje, które Ciebie zainteresują. Zajrzyj do środka i zobacz z jakich klocków są one zbudowane.
- Wybierając u góry strony POMYSŁY znajdziesz przewodniki i samouczki.
ZADANIE NIE BĘDZIE OCENIANE