06.04.2020 Podstawy programowania
Data: 06.04.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Podstawy programowania.
Cel lekcji: Poznanie zasad programowania na podstawie prostych gier.
Materiał:
Jeżeli masz możliwość, zainstaluj na telefonie lub tablecie bezpłatną aplikację Lightbot: Code Hour:
wersja na Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lightbot.lightbothoc&hl=pl
wersja na Apple iOS https://apps.apple.com/us/app/lightbot-code-hour/id873943739
Jeżeli nie masz telefonu lub tabletu poproś rodziców aby zainstalowali ten program i pozwolili tobie z niego skorzystać. Program jest bezpłatny, bez reklam i nie wymaga dostępu do danych w telefonie.
Lightbot: Code Hour jest to gra logiczna, która wprowadza dzieci w świat programowania. W zadaniach należy tak zaprogramować robota, aby zapalił on przy pomocy polecania „żarówka” wszystkie niebieskie pola znajdujące się na planszy.
Zadanie:
- Po uruchomieniu aplikacji Lightbot: Code Hour wybierz język polski w prawym górnym rogu.
- Uruchom grę zielonym przyciskiem, wybierz poziom PODSTAWY i zacznij od 1 rundy.
- Obejrzyj instrukcję i zgodnie z podpowiedziami zbuduj program w 1 rundzie.
- Uruchom zbudowany program zielonym przyciskiem. Robot zgodnie z twoim programem przejdzie przez planszę i będzie zapalał płytki.
- Jeżeli dobrze zbudowałeś program, będziesz mógł przejść do następnej rundy.
- Spróbuj zbudować prawidłowe programy we wszystkich 8 rundach w poziomie PODSTAWY.
Podpowiedź:
- W dalszych rundach pojawi się polecenie "sprężyna", które powoduje jednocześnie podskok i pójście naprzód.
- Czasami będzie kilka możliwości ułożenia drogi robota - wybierz najkrótszą możliwość.
ZADANIE NIE BĘDZIE OCENIANE