06.04.2020 r.
Temat: Muzykanci z Birmy.
Na dzisiejszych zajęciach:
Przypomnisz sobie zasady pisania zaproszenia.
Napiszesz zaproszenia na przedstawienie „Muzykanci z Birmy”.
Wykonasz ćwiczenia szybkościowe.
Odczytasz liczby wielocyfrowe.
Zapiszesz liczby wielocyfrowe.
Wykonasz instrument perkusyjny.
LEKCJA 1
Temat: Piszemy zaproszenia.
Przypomnij sobie, jak należy pisać zaproszenie i na jakie pytania powinny tam się znaleźć odpowiedzi.
Zajrzyj do zeszytu z języka polskiego. Znajdź potrzebne informacje.
Już pamiętasz?
A teraz obejrzyj krótki film.
Pamiętasz opowiadanie „O czterech muzykantach z Birmy”?
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
Wykonaj TYLKO KROPKĘ z ćw. 1 ze s. 56.
Widzisz dłoń z pytaniami, napisanymi na palcach?
Przeczytaj je.
Przeczytaj teraz odpowiedzi na te pytania, które znajdują się powyżej.
Ułóż z tych odpowiedzi treść zaproszenia na przedstawienie „Muzykanci z Birmy”.
Zapisz zaproszenie na ozdobnej kartce – na dole strony.
Pamiętaj!
1. Napisz nagłówek: ZAPROSZENIE :)
2. Ułóż piękne, poprawne zdania :)
3. Zadbaj o to, aby zaproszenie było starannie napisane. :)
LEKCJA 2
Temat: Ćwiczenia szybkościowe.
Teraz czas na RUCH :)
Wstań, zrób sobie trochę miejsca i ćwicz.
Wykonaj ten zestaw ćwiczeń przynajmniej 3 razy.
LEKCJA 3
Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona.
Pamiętasz rząd jedności, dziesiątek i setek ?
W ten sam, prosty sposób, będziesz odczytywać większe liczby :)
Przyjrzyj się tej tabelce.
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
|
|
|
|
|
3 |
7 |
2 |
Widzisz liczbę 372?
W następnej tabelce jest liczba…
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
|
|
1 |
4 |
8 |
3 |
7 |
2 |
Spróbuj ją przeczytać.
148 TYSIĘCY 372 JEDNOŚCI
Przeczytalibyśmy ją tak:
148 372 – sto czterdzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt dwa
MILIONY |
TYSIĄCE |
JEDNOŚCI |
||||||
s |
d |
j |
s |
d |
j |
s |
d |
j |
|
3 |
2 |
1 |
4 |
8 |
3 |
7 |
2 |
Jak przeczytać liczbę w ostatniej tabelce?
32 MILIONY 148 TYSIĘCY 372 JEDNOŚCI
Przeczytalibyśmy ją tak:
32148 372 – trzydzieści dwa miliony sto czterdzieści osiem tysięcy trzysta siedemdziesiąt dwa
Jak w łatwy sposób odczytać dużą liczbę?
Spójrz na całą liczbę i od końca podziel ją po 3 cyfry – możesz postawić pionową kreskę. „Zobaczysz” wtedy grupę JEDNOŚCI, TYSIĘCY i MILIONÓW.
42246862
42|246|862
←
Zapamiętaj!
1. W grupach JEDNOŚCI, TYSIĘCY I MILIONÓW zawsze są takie same trzy rzędy:
setek, dziesiątek i jedności.
2. Odczytując wielką liczbę, pogrupuj cyfry po 3, zaczynając OD KOŃCA.
PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZY
Wykonaj z. 3 ze s. 35.
Zapisz je w zeszycie.
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
s. 34 z. 1
s. 34 z. 2 – Uważaj na poprawną pisownię !
s. 34 z. 3 – dla chętnych
Po południu wyślę do Ciebie mailem zadanie 2 i 3.
Sprawdź pisownię, szczególnie w podkreślonych miejscach.
Dla ciekawskich :)
LEKCJA 4
Temat: Wykonanie instrumentów muzycznych z opakowań i produktów spożywczych.
Niedawno grałaś / grałeś akompaniament do piosenki, wykorzystując do tego przedmioty o ciekawym brzmieniu.
Posłuchaj piosenki „Ziemia, zielona wyspa” i zastanów się, jaki instrument chciałabyś/ chciałbyś zrobić.
Dzisiaj samodzielnie wykonasz jeden instrument perkusyjny, wykorzystując opakowanie po jogurcie, butelkę po soku lub wodzie, puszkę po napoju oraz ryż, kaszę itp.
Pamiętaj!
Nie używaj pojemników szklanych.
Bądź kreatywny! WYMYŚLAJ SAM :)))
Oto kilka pomysłów :)
Może Cię zainspirują.
>>>>GRZECHOTKA<<<<
Gdy już zrobisz swój instrument, zagraj akompaniament do piosenki „Ziemia, zielona wyspa”.
Życzę Ci miłej zabawy!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11