06.04.2020 Temat: Pawie oczka.
Data: 06.04.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Pawie oczka.
Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 106-108.
W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.
Zobacz też http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/10/rysowanie-na-ekranie.html
Zadanie:
Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.
- Zbuduj skrypty pokazane na str. 106 w podręczniku.
- Następnie zbuduj skrypt do rysowania tarczy strzelniczej (str. 107), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.
- Zbuduj skrypt do rysowania pawiego oczka (str. 108), spróbuj pozmieniać parametry rysowanych elementów.
Zadanie NIE będzie oceniane. Nie musisz przysyłać do mnie wykonanego programu.