Data: 06.04.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Wysłanie wiadomości e-mail.
Cel lekcji: Poprawne napisanie i sformatowanie wiadomości e-mail oraz wysyłanie wiadomości e-mail.
Materiał:
Pisząc e-mail (nie e-maila) lub mejla trzeba pamiętać o kilku zasadach:
- "Szanowna Pani," lub "Szanowny Panie," - gdy piszesz pierwszy raz do kogoś oficjalną wiadomość (z przecinkiem);
- "Dzień dobry," - gdy znasz już kogoś (np. nauczyciela) lub kontynujesz oficjalną korespondencję. (nie "Dobry wieczór");
- "Cześć,", "Hej,", itp. - gdy piszesz do znajomych;
- Nie używaj zwrotu "Witam", witać może gospodarz domu swoich gości.
- Początek wiadomości – przedstaw jej główny cel, przejdź od razu do konkretów i wskaż powód, dla którego napisałeś (napisałaś);
- Rozwinięcie – opisz szerzej problem;
- Zakończenie – napisz czego oczekujesz od adresata;
- Pozdrowienia – zastosuj jedno ze sformułowań: "Z poważaniem”, "Z wyrazami szacunku”, "Pozdrawiam” (bez przecinka). Pozdrowienie dobierz w zalezności od tego, jaki zwrot grzecznościowy został użyty na początku (zobacz na zdjęciu);
- Podpisz się.
(Początek, rozwinięcie i zakończenie powinny być napisane jako odrębne akapity).
Podpowiedź:
http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-e-mail/
http://gentlemanschoice.pl/poczta-e-mail-10-najczestszych-bledow/
https://polszczyzna.pl/jak-napisac-idealny-e-mail/
Zadanie:
1. Napisz do mnie krótką wiadomość e-mail i opisz w niej czy nauka zdalna Ci się podoba czy nie i dlczego. Wiadomość przyślij do dnia 10.04.2020 na moją pocztę elektroniczną marcin.jedryczko@kliniska.edu.pl.
ZADANIE BĘDZIE OCENIANE. Oceniać będę formatowanie wiadomości, ogólny wygląd wiadomości, prawidłowe użycie zwrotów grzecznościowych.
2. Gdy będziesz pisał/pisała wiadomość do nauczycieli np. ze zrobionym zadaniem zrób to we właściwy sposób opisany wyżej oraz pokazany na zdjęciach.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11