Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

06.04.2020 Temat: Wysyłanie wiadomości e-mail. (na ocenę)

Data: 06.04.2020

Nauczyciel: Marcin Jędryczko

Temat: Wysłanie wiadomości e-mail.

Cel lekcji: Poprawne napisanie i sformatowanie wiadomości e-mail oraz wysyłanie wiadomości e-mail.

 

Materiał:

Pisząc e-mail (nie e-maila) lub mejla trzeba pamiętać o kilku zasadach:

  • Koniecznie uzupełnij pole TEMAT WIADOMOŚCI. Temat wskazuje czego dotyczy wiadomość, zachęca do przeczytania. Łatwiej później znaleźć taką wiadomość.
  • Treść wiadomości powinna krótka i precyzyjna (nie wysyłaj oficjalnych wiadomości bez treści!!!)
  • Pisząc do kolegów możesz posługiwać się językiem nieoficjalnym. Jeśli jednak jest to wiadomość oficjalna powinna wyglądać profesjonalnie.
  • Nie rób błędów ortograficznych. Pamiętaj o zasadach Netykiety.
  • Zaczynając treść wiadomości użyj zwrotu grzecznościowego:

- "Szanowna Pani," lub "Szanowny Panie," - gdy piszesz pierwszy raz do kogoś oficjalną wiadomość (z przecinkiem);

- "Dzień dobry," - gdy znasz już kogoś (np. nauczyciela) lub kontynujesz oficjalną korespondencję. (nie "Dobry wieczór");

- "Cześć,", "Hej,", itp. - gdy piszesz do znajomych;

- Nie używaj zwrotu "Witam", witać może gospodarz domu swoich gości.

 

  • W treści wiadomości:

- Początek wiadomości – przedstaw jej główny cel, przejdź od razu do konkretów i wskaż powód, dla którego napisałeś (napisałaś);

- Rozwinięcie – opisz szerzej problem;

- Zakończenie – napisz czego oczekujesz od adresata;

- Pozdrowienia – zastosuj jedno ze sformułowań: "Z poważaniem”, "Z wyrazami szacunku”, "Pozdrawiam” (bez przecinka). Pozdrowienie dobierz w zalezności od tego, jaki zwrot grzecznościowy został użyty na początku (zobacz na zdjęciu);

- Podpisz się.

(Początek, rozwinięcie i zakończenie powinny być napisane jako odrębne akapity).

 

Podpowiedź:

http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-e-mail/

https://businessinsider.com.pl/rozwoj-osobisty/jak-poprawnie-pisac-oficjalne-e-maile-krotki-poradnik/vq9x5y0

http://gentlemanschoice.pl/poczta-e-mail-10-najczestszych-bledow/

https://polszczyzna.pl/jak-napisac-idealny-e-mail/

 

Zadanie:

1. Napisz do mnie krótką wiadomość e-mail i opisz w niej czy nauka zdalna Ci się podoba czy nie i dlczego. Wiadomość przyślij do dnia 10.04.2020 na moją pocztę elektroniczną marcin.jedryczko@kliniska.edu.pl.

 

ZADANIE BĘDZIE OCENIANE. Oceniać będę formatowanie wiadomości, ogólny wygląd wiadomości, prawidłowe użycie zwrotów grzecznościowych.

 

2. Gdy będziesz pisał/pisała wiadomość do nauczycieli np. ze zrobionym zadaniem zrób to we właściwy sposób opisany wyżej oraz pokazany na zdjęciach.

 

Data dodania: 2020-04-06 13:35:00
Data edycji: 2020-05-13 20:12:25
Ilość wyświetleń: 451

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej