Jeśli chcesz pracować z kartą pracy- możesz ją pobrać /dwie- do wyboru/, wydrukować, uzupełnić, zrobić zdjęcie i przesłać do końca dzisiejszego dnia. Jeśli będziesz wykonywać zadania w zeszycie- także prześlij je dzisiaj!
Określ kilkoma określeniami:
czas akcji- noc od świtu (z rannym świtem…),….,….
miejsce akcji-…,…,…,
bohatera-….,…,…,…,…,
Określ symboliczne znaczenie gestów wykonanych przez bohatera:
przyprowadzenie do izby osiodłanego ukochanego konia-…
przyniesienie munduru-…
modlitwa w obecności księdza, przyjęcie Komunii Świętej, wzięcie krzyża do ręki-…
Wypisz z tekstu środki językowe, które mają wpływ na emocjonalność utworu.
epitety-
hiperbole-
wyliczenia-
powtórzenia-
pytanie retoryczne-
Zapamiętaj!
apoteoza– uwielbianie, wychwalanie, wysławianie
gloryfikacja – traktowanie kogoś lub czegoś jak bóstwa
idealizacja – przedstawianie czegoś jako dużo lepszego niż w rzeczywistości
Śmierć Pułkownika zawiera gloryfikację głównej bohaterki.
Wiersz Mickiewicza jest apoteozą Emilii Plater.
Śmierć Pułkownika to poetyckihołd dla jednej z bohaterek powstania listopadowego.
Ustal, jak jest zbudowany utwór, weź pod uwagę: strofy, rymy.