kształcenie umiejętności korzystania ze słownika w dowolnej formie.
Matriały dydaktyczne:
tekst lektury;
Słownik języka polskiego lub Terminów literackich w wersji papierowej, elektronicznej lub internetowej;
komputer lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
Przypomnij sobie, w jaki sposób opisujemy składniki świata przedstawionego utworu i wykonaj notatkę w zeszycie.
UWAGI:
W rubrykach: postacie drugoplanowe i epizodyczne zapisz co najmniej trzy (imiona) nazwiska.
W rubryce: Miejsce wydarzeń obok ogólnych informacji zapisz też informacje na temat trasy wędówki dzieci, (uwzględnij informacje zapisane w XLII rozdziale książki). Tu z pomoca przyjdzie Ci zadanie ze strony wordwall.net.
Czas wydarzeń:
Miejsce wydarzeń:
Postaci (bohaterowie):
historyczne:
fikcyjne:
pierwszoplanowe:
drugoplanowe:
epizodyczne:
zwierzęta:
Plan wydarzeń: Przypomnij sobie kolejność wydarzeń w powieści wykonując ćwiczenie na stronie wordwall.net. Plan zapisz wzeszycie, jeśli czujesz taka potrzebę.
Po tej lekcji będziesz umiała/umiał:
opisać i scharakteryzować świat przedstawiony w "Pustyni i w puszczy";
rozóżnić, który z bohaterów, kapitan Glen czy Mahdi, jest postacia historyczną;