Dzisiaj:
LEKCJA 1
Rozwiąż orograficzne dyktando online.
Jest to dyktando, dzięki któremu utrwalisz sobie pisownię wyrazów z „ch” i „h”. Jeżeli masz wątpliwości, jak napisać któryś wyraz z trudnością ortograficzną, zajrzyj do słownika ortograficznego.
Sprawdź dyktando. Jeżeli przy literkach pojawił się kolor zielony, oznacza to, że dobrze je uzupełniłeś. Jeśli pojawił się kolor czerwony – wkradł się błąd.
Przepisz to dyktando do zeszytu.
LEKCJA 2
Wykonaj ilustrację do powyższego dyktanda.
Nie wiesz, jak narysować chomika? Nic trudnego! Zerknij na poniższy filmik:
LEKCJA 3
Wykonaj zadanie 1, 2 w ćwiczeniach matematyczno – przyrodniczych na str. 39.
Wskazówki do zadań masz już na swoim mailu.
LEKCJA 4
Czas na trochę ruchu. Dzisiaj trochę ćwiczeń równoważnych.
Najpierw rozgrzewka. Wykonaj ćwiczenia pokazywane przez postacie w teledysku:
A teraz ćwiczenia właściwe:
DLA CHĘTNYCH
uczniów uczęszczających na Koło Komputerowe
Dzisiaj popracujesz trochę w programie Scratch.
Jest to program bardzo podobny do tych, z których korzystaliśmy na tabletach.
Scratch to po prostu wizualny język programowania, kodowania ruchów.
Jak zacząć przygodę ze Scratchem?
Aby zacząć przygodę z programowaniem, musisz zainstalować na swoim komputerze aplikację Scratch.
Instalacja zajmie trochę czasu.
Zapytaj rodziców, czy możesz dokonać instalacji.
Przy pomocy czego kodujemy ruchy w Scratchu?
Duszek – to postać lub inny obiekt.
Podstawowym duszkiem jest Scratch, czyli Kot.
Menu duszków znajduje się pod sceną, czyli białym polem, na którym jest postać.
Scena - to miejsce, w którym możesz uruchomić aplikację, żeby zobaczyć, czy działa tak, jak tego chcesz.
Zadanie 1 :
WSTAW NOWEGO DUSZKA
Możesz dodać nowego duszka z biblioteki:
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
- wybierz symbol „lupa” – WYBIERZ DUSZKA.
Masz tam wiele postaci, które możesz wykorzystać do swojego programu.
Zadanie 2:
NAMALUJ SAMODZIELNIE WYMYŚLONEGO DUSZKA!
Jeśli chcesz innego duszka, możesz go narysować:
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
- wybierz symbol „pędzel” – MALUJ.
Zadanie 3:
WSTAW NIESPODZIEWANEGO DUSZKA!
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
- wybierz symbol „gwiazdki” – NIESPODZIANKA.
Zostanie dodany przypadkowy duszek!
Zadanie 4:
DOŁĄCZ DOWOLNY GOTOWY OBRAZEK, ZDJĘCIE LUB WYKONANY PRZEZ SIEBIE OBRAZEK.
Bardziej zaawansowane rysunki możesz stworzyć w programie graficznym, możesz umieścić zdjęcia lub obrazki z internetu, a następnie wczytać Scratcha jako plik.
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
- wybierz symbol „strzałka w górę” – WCZYTAJ DUSZKA,
- wybierz odpowiedni plik ze swojego komputera,
- otwórz.
Duszka możesz też ZWIĘKSZAĆ i ZMNIEJSZAĆ.
Zrobisz to, wpisując w okienku „Rozmiar” odpowiednią liczbę.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11