Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

07.05.2020 r. Temat: Radzimy sobie w trudnych sytuacjach.

Dzisiaj:

  • Rozwiążesz dyktando ortograficzne online.
  • Przepiszesz tekst do zeszytu.
  • Wykonasz rysunek do dyktanda.
  • Usprawnisz rachowanie w zakresie 100.
  • Wykonasz ćwiczenia równoważne.

 

LEKCJA 1

Rozwiąż orograficzne dyktando online.

>>>>DYKTANDO<<<<

Jest to dyktando, dzięki któremu utrwalisz sobie pisownię wyrazów z „ch” i „h”. Jeżeli masz wątpliwości, jak napisać któryś wyraz z trudnością ortograficzną, zajrzyj do słownika ortograficznego.

Sprawdź dyktando. Jeżeli przy literkach pojawił się kolor zielony, oznacza to, że dobrze je uzupełniłeś. Jeśli pojawił się kolor czerwony – wkradł się błąd.

Przepisz to dyktando do zeszytu.

 

LEKCJA 2

Wykonaj ilustrację do powyższego dyktanda.

Nie wiesz, jak narysować chomika? Nic trudnego! Zerknij na poniższy filmik:

 

 

LEKCJA 3

Wykonaj zadanie 1, 2 w ćwiczeniach matematyczno – przyrodniczych na str. 39.

Wskazówki do zadań masz już na swoim mailu.

 

LEKCJA 4

Czas na trochę ruchu. Dzisiaj trochę ćwiczeń równoważnych.

Najpierw rozgrzewka. Wykonaj ćwiczenia pokazywane przez postacie w teledysku:

 

A teraz ćwiczenia właściwe:

 

DLA CHĘTNYCH

uczniów uczęszczających na Koło Komputerowe

▷ Komputery: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!

Dzisiaj popracujesz trochę w programie Scratch.

Jest to program bardzo podobny do tych, z których korzystaliśmy na tabletach.

Scratch to po prostu wizualny język programowania, kodowania ruchów.

 

Jak zacząć przygodę ze Scratchem?
Aby zacząć przygodę z programowaniem, musisz zainstalować na swoim komputerze aplikację Scratch.
Instalacja zajmie trochę czasu.
Zapytaj rodziców, czy możesz dokonać instalacji.

>>>>LINK DO SCRATCH<<<<

Scratch Studio - BMS Mrs. Ayala's Class

 

Przy pomocy czego kodujemy ruchy w Scratchu?

Duszek – to postać lub inny obiekt.
Podstawowym duszkiem jest Scratch, czyli Kot.
Menu duszków znajduje się pod sceną, czyli białym polem, na którym jest postać.
Scena - to miejsce, w którym możesz uruchomić aplikację, żeby zobaczyć, czy działa tak, jak tego chcesz.

 

Zadanie 1 : 

WSTAW NOWEGO DUSZKA

Możesz dodać nowego duszka z biblioteki:
-
najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
-
wybierz symbol „lupa” – WYBIERZ DUSZKA.

Masz tam wiele postaci, które możesz wykorzystać do swojego programu.

 

Zadanie 2: 
NAMALUJ SAMODZIELNIE WYMYŚLONEGO DUSZKA!

Jeśli chcesz innego duszka, możesz go narysować:

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „pędzel – MALUJ.

 

Zadanie 3: 
WSTAW NIESPODZIEWANEGO DUSZKA!

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „gwiazdki – NIESPODZIANKA.

Zostanie dodany przypadkowy duszek!

 

Zadanie 4: 
DOŁĄCZ DOWOLNY GOTOWY OBRAZEK, ZDJĘCIE LUB WYKONANY PRZEZ SIEBIE OBRAZEK.

Bardziej zaawansowane rysunki możesz stworzyć w programie graficznym, możesz umieścić zdjęcia lub obrazki z internetu, a następnie wczytać Scratcha jako plik.

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „strzałka w górę – WCZYTAJ DUSZKA,

- wybierz odpowiedni plik ze swojego komputera,

- otwórz.

 

Duszka możesz też ZWIĘKSZAĆ i ZMNIEJSZAĆ. 

Zrobisz to, wpisując w okienku „Rozmiar” odpowiednią liczbę.

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-04 13:24:39
Data edycji: 2020-05-07 08:05:16
Ilość wyświetleń: 704

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej