Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

07.05.2020 r. Temat: Radzimy sobie w trudnych sytuacjach.

Dzisiaj:

  • Rozwiążesz dyktando ortograficzne online.
  • Przepiszesz tekst do zeszytu.
  • Wykonasz rysunek do dyktanda.
  • Usprawnisz rachowanie w zakresie 100.
  • Wykonasz ćwiczenia równoważne.

 

LEKCJA 1

Rozwiąż orograficzne dyktando online.

>>>>DYKTANDO<<<<

Jest to dyktando, dzięki któremu utrwalisz sobie pisownię wyrazów z „ch” i „h”. Jeżeli masz wątpliwości, jak napisać któryś wyraz z trudnością ortograficzną, zajrzyj do słownika ortograficznego.

Sprawdź dyktando. Jeżeli przy literkach pojawił się kolor zielony, oznacza to, że dobrze je uzupełniłeś. Jeśli pojawił się kolor czerwony – wkradł się błąd.

Przepisz to dyktando do zeszytu.

 

LEKCJA 2

Wykonaj ilustrację do powyższego dyktanda.

Nie wiesz, jak narysować chomika? Nic trudnego! Zerknij na poniższy filmik:

 

 

LEKCJA 3

Wykonaj zadanie 1, 2 w ćwiczeniach matematyczno – przyrodniczych na str. 39.

Wskazówki do zadań masz już na swoim mailu.

 

LEKCJA 4

Czas na trochę ruchu. Dzisiaj trochę ćwiczeń równoważnych.

Najpierw rozgrzewka. Wykonaj ćwiczenia pokazywane przez postacie w teledysku:

 

A teraz ćwiczenia właściwe:

 

DLA CHĘTNYCH

uczniów uczęszczających na Koło Komputerowe

▷ Komputery: obrazki ruchome, animowane gify i animacje ‐ 100% DARMO!

Dzisiaj popracujesz trochę w programie Scratch.

Jest to program bardzo podobny do tych, z których korzystaliśmy na tabletach.

Scratch to po prostu wizualny język programowania, kodowania ruchów.

 

Jak zacząć przygodę ze Scratchem?
Aby zacząć przygodę z programowaniem, musisz zainstalować na swoim komputerze aplikację Scratch.
Instalacja zajmie trochę czasu.
Zapytaj rodziców, czy możesz dokonać instalacji.

>>>>LINK DO SCRATCH<<<<

Scratch Studio - BMS Mrs. Ayala's Class

 

Przy pomocy czego kodujemy ruchy w Scratchu?

Duszek – to postać lub inny obiekt.
Podstawowym duszkiem jest Scratch, czyli Kot.
Menu duszków znajduje się pod sceną, czyli białym polem, na którym jest postać.
Scena - to miejsce, w którym możesz uruchomić aplikację, żeby zobaczyć, czy działa tak, jak tego chcesz.

 

Zadanie 1 : 

WSTAW NOWEGO DUSZKA

Możesz dodać nowego duszka z biblioteki:
-
najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,
-
wybierz symbol „lupa” – WYBIERZ DUSZKA.

Masz tam wiele postaci, które możesz wykorzystać do swojego programu.

 

Zadanie 2: 
NAMALUJ SAMODZIELNIE WYMYŚLONEGO DUSZKA!

Jeśli chcesz innego duszka, możesz go narysować:

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „pędzel – MALUJ.

 

Zadanie 3: 
WSTAW NIESPODZIEWANEGO DUSZKA!

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „gwiazdki – NIESPODZIANKA.

Zostanie dodany przypadkowy duszek!

 

Zadanie 4: 
DOŁĄCZ DOWOLNY GOTOWY OBRAZEK, ZDJĘCIE LUB WYKONANY PRZEZ SIEBIE OBRAZEK.

Bardziej zaawansowane rysunki możesz stworzyć w programie graficznym, możesz umieścić zdjęcia lub obrazki z internetu, a następnie wczytać Scratcha jako plik.

- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +,

- wybierz symbol „strzałka w górę – WCZYTAJ DUSZKA,

- wybierz odpowiedni plik ze swojego komputera,

- otwórz.

 

Duszka możesz też ZWIĘKSZAĆ i ZMNIEJSZAĆ. 

Zrobisz to, wpisując w okienku „Rozmiar” odpowiednią liczbę.

 

 

 

 

Data dodania: 2020-05-04 13:24:39
Data edycji: 2020-05-07 08:05:16
Ilość wyświetleń: 690

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej