Jeśli nie udało Ci się rozwiązać testu z CZĘŚCI MOWY, ani wykonać innej pracy w ramach jego zaliczenia, spokojnie możesz przesłać ją do 16.04 na adres aleksandra.biesiadka@kliniska.edu.pl.
Witajcie!
Dziś zaproponuję Wam zabawę w jajecznym klimiacie :D!
Zapiszcie w zeszycie tamat lekcji i wejdźcie na stronę wakelet.com.
Na początek zaczniemy od przeanalizowania odwiecznego konfliktu. Co było pierwsze: jajko czy kura?
Napiszcie w zeszycie, jakie jest Wasze zdanie w tej sprawie. Podajcie kilka konkretnych argumentów uzasadniających Wasze zdanie.
Pamiętajcie o słownictwie typu:
Uważam,że....
Moim zdaniem...
Sądzę, że...
Jestem przekonany/przekonana, iż...
Według mnie...
Następnie narysujcie w zeszycie duże jajo (A TERAZ DO RZECZY, CZYLI DO JAJA) wyjaśnijcie wymienione pojęcia, bez odmiany przez przypadki.
Przeczytajcie dalszy ciąg lekcji i wykonajcie tyle ćwiczeń ile chcecie (oprócz odmiany przez przypadki, której jeszcze nie było).
ZADANIE DOMOWE: W okolicy słyszy się, że zuchwali złodzieje ukradli z Muzeum Bursztynu w Gdańsku przepiękne jajo Faberge. Ostatnio widziano złoczyńców w Kliniskach, Rurce, Lubczynie, Rurzycy i Załomiu, ale żaden z mieszkańców nie zgłosił kradzieży. To oznacza tylko jedno: rabusie pozbyli się jaja! Sprawdź dokładnie u siebie w pokoju: za łóżkiem, za szafą, pod biurkiem, w szufladach, szafkach, pod dywanem i wszędzie, gdzie Twój wzrok do tej pory nie sięgał, czy nie ma go u Ciebie? Przy okazji poproś rodziców o szczotkę, zmiotkę i mokrą ściereczkę. Daj mi znać, jakie jaja ukryły się u Ciebie :D.
Wszystkiego najjajeczniejszego dla Ciebie i Twoich bliskich!