Pamiętasz aplikację Scratch, którą poznałaś/poznałeś na zajęciach w szkole?
Mam nadzieję, że masz już zainstalowaną tę aplikację na swoim komputerze lub tablecie.
Dzisiaj przypomnimy sobie podstawowe zasady.
Duszek – to postać lub inny obiekt.
Podstawowym duszkiem jest Scratch, czyli Kot.
Menu duszków znajduje się pod sceną, czyli białym polem, na którym jest postać.
Scena - to miejsce, w którym możesz uruchomić aplikację, żeby zobaczyć, czy działa tak, jak tego chcesz.
Ale dzisiaj pobawimy się tylko dodawaniem nowego duszka :)
Zaczynamy!
Aby dodać nowego duszka:
1. Możesz dodać nowego duszka z biblioteki:
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „lupa” – WYBIERZ DUSZKA
Masz tam wiele postaci, które możesz wykorzystać do swojego programu.
Zadanie 1 : WSTAW NOWEGO DUSZKA :)
Jeśli chcesz innego duszka, możesz go narysować.
2. Możesz duszka namalować, korzystając z edytora.
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „pędzel” – MALUJ
Zadanie 2 : NAMALUJ SAMODZIELNIE WYMYŚLONEGO DUSZKA :)
3. Niespodziewany duszek :)
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „gwiazdki” – NIESPODZIANKA
Zostanie dodany przypadkowy duszek :)))
Zadanie 3 : WSTAW NIESPODZIEWANEGO DUSZKA :)
4. Bardziej zaawansowane rysunki możesz stworzyć w programie graficznym, możesz umieścić zdjęcia lub obrazki z Internetu, a następnie wczytać Scratcha jako plik.
- najedź kursorem na głowę kota ze znakiem +
- wybierz symbol „strzałka w górę” – WCZYTAJ DUSZKA
- wybierz odpowiedni plik ze swojego komputera
- otwórz
Zadanie 4 : DOŁĄCZ DOWOLNY GOTOWY OBRAZEK, ZDJĘCIE LUB WYKONANY PRZEZ SIEBIE OBRAZEK :)
Duszka możesz też ZWIĘKSZAĆ i ZMNIEJSZAĆ.
Zrobisz to, wpisując w okienku „Rozmiar” odpowiednią liczbę.
Zadanie 5 : ZWIĘKSZ LUB ZMNIEJSZ SWOJE DUSZKI :)
Jeśli stworzysz jakiego oryginalnego, swojego, wspaniałego duszka, zrób zdjęcie i prześlij mi je na maila. Chętnie go zobaczę.
Pamiętaj!!!
Wyobraźnia nie ma granic :)
Do zobaczenia za tydzień!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11