Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

08.04.2020 Temat: Pawie oczka

Data: 08.04.2020

Nauczyciel: Marcin Jędryczko

Temat: Pawie oczka.

Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.

 

Materiał:

Podręcznik str. 106-108.

W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.

Zobacz też http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/10/rysowanie-na-ekranie.html

 

Zadanie:

Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.

 

  • Korzystając z wiedzy z poprzedniej lekcji spróbuj wykonać zadania 1 i 2 ze str. 108.
  • Zastanów się, które koła należy narysować jako pierwsze, a które później.
  • Pamiętaj, że przed przejściem duszka z jednego miejsca do drugiego trzeba podnieść pisak.

 

Zadanie NIE będzie oceniane.

Data dodania: 2020-04-07 20:14:12
Data edycji: 2020-04-07 20:17:48
Ilość wyświetleń: 410

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej