Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 106-108.
W Scratchu postacie czyli duszki można zaprogramoać tak, aby rysowały coś na ekranie. W tym celu służą klocki w grupie Pisak. Aby duszek chodząc rysował trzeba najpierw użyć klocka Przyłóż pisak. Żeby zakończył rysować trzeba użyć klocka Podnieś pisak.
Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.
Korzystając z wiedzy z poprzedniej lekcji spróbuj wykonać zadania 1 i 2 ze str. 108.
Zastanów się, które koła należy narysować jako pierwsze, a które później.
Pamiętaj, że przed przejściem duszka z jednego miejsca do drugiego trzeba podnieść pisak.