Moi Drodzy!
W niedzielę wystawiłam Wam w dzienniku proponowane oceny roczne. Gdy za jakąś pracę mieliście wpisany:
Na każdą Waszą wiadomość ZAWSZE odpowiadam. Sprawdzajcie skrzynkę mailową, a unikniemy niepotrzebnych nieporozumień i pytań o oceny.
Pamiętajcie też, że w piątek (12 czerwca) nie będzie konsultacji.
UWAGA!
Uprzedzając Wasze pytania o zadania, które chcecie zaliczyć lub poprawić, umieściłam w komentarzu każdej oceny
w dzienniku nr lekcji, na której bylo dane zadanie/praca.
Cele lekcji:
Materiały dydaktyczne:
Przebieg lekcji:
1. Na początku zastanów się, do jakich skutków prowadziło zachowanie Tomka i zapisz je w zeszycie.
Do jakich skutków prowadziło swobodne zachowanie Tomka?
2. Jak myślisz, czy dla ludzi dojrzałych wolność to:
1) możliwość decydowania o sobie, ale i ponoszenie konsekwencji swoich decyzji;
2) możliwość swobodnego podróżowania po świecie;
3) możliwość liczenia się przede wszystkim z własnymi potrzebami, a nie z potrzebami innych.
Która definicja wolności przypadłaby do gustu Tomkowi?
3. Uzupełnij zdania wyrazami bliskoznacznymi do słowa „swoboda”:
wolność, suwerenność, niepodległość, niezależność
Polska ................... odzyskała w 1918 roku. Konstytucja gwarantuje........................ wypowiedzi, poglądów i wyznania. .................... i autonomia to pojęcia używane np. w historii w celu określenia swobody jakiegoś państwa. Samodzielność, ............................ to cel wielu młodych ludzi.
4. Co w odczuciu Tomka było zamachem na jego wolność? Dokończ notatkę.
Tomkowi zdawało się, że zamachem na jego wolność jest ..............................................................................................................
Powodzenia!
Aleksandra Biesiadka
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11