Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

08.06.20 Lekcja 141 Czym była swoboda dla Tomka i Hucka?

Moi Drodzy!

W niedzielę wystawiłam Wam w dzienniku proponowane oceny roczne. Gdy za jakąś pracę mieliście wpisany:

  • "?" (brak pracy), musiałam go zmienić na "1";
  • "?/+" (praca oddana, ale do poprawienia), na poprawę macie czas do czwartku, 11 czerwca. Po tym czasie wpiszę ocenę, którą wstawiłabym bez poprawiania pracy.

Na każdą Waszą wiadomość ZAWSZE odpowiadam. Sprawdzajcie skrzynkę mailową, a unikniemy niepotrzebnych nieporozumień i pytań o oceny.

Pamiętajcie też, że w piątek (12 czerwca) nie będzie konsultacji. 

 

UWAGA!

Uprzedzając Wasze pytania o zadania, które chcecie zaliczyć lub poprawić, umieściłam w komentarzu każdej oceny

w dzienniku nr lekcji, na której bylo dane zadanie/praca.

 

Cele lekcji:

  • zastanowisz się, czy postępowanie Tomka było odpowiedzialne;
  • przekonasz się, że wolność niejedno ma imię;
  • poznasz wyrazy bliskoznaczne do słowa swoboda.

Materiały dydaktyczne:

  • tekst lektury;
  • komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.

Przebieg lekcji:

1. Na początku zastanów się, do jakich skutków prowadziło zachowanie Tomka i zapisz je w zeszycie.

Do jakich skutków prowadziło swobodne zachowanie Tomka?

  • .........................................................................................................
  • .........................................................................................................
  • .........................................................................................................
  • .........................................................................................................
  • .........................................................................................................

2. Jak myślisz, czy dla ludzi dojrzałych wolność to:

1) możliwość decydowania o sobie, ale i ponoszenie konsekwencji swoich decyzji;

2) możliwość swobodnego podróżowania po świecie;

3) możliwość liczenia się przede wszystkim z własnymi potrzebami, a nie z potrzebami innych.

Która definicja wolności przypadłaby do gustu Tomkowi?

 

3. Uzupełnij zdania wyrazami bliskoznacznymi do słowa „swoboda”:

wolność, suwerenność, niepodległość, niezależność 

Polska ................... odzyskała w 1918 roku. Konstytucja gwarantuje........................ wypowiedzi, poglądów i wyznania. .................... i autonomia to pojęcia używane np. w historii w celu określenia swobody jakiegoś państwa. Samodzielność, ............................ to cel wielu młodych ludzi.

 

4. Co w odczuciu Tomka było zamachem na jego wolność? Dokończ notatkę.

Tomkowi zdawało się, że zamachem na jego wolność jest ..............................................................................................................

 

Powodzenia!

Aleksandra Biesiadka

Data dodania: 2020-06-07 09:41:48
Data edycji: 2020-06-08 18:21:26
Ilość wyświetleń: 689

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej