11.05.2020 Scratch - teksty i dźwięki.
Data: 11.05.2020
Nauczyciel: Marcin Jędryczko
Temat: Scratch - teksty i dźwięki.
Cel lekcji: Poznanie zasad programowania w Scratch.
Materiał:
Przeczytaj tekst z podręcznika (str. 93-98).
Pora na utworzenie pierwszego projektu. Będzie to powitanie w wykonaniu duszka kotka. Pokażesz mu, co ma robić, czyli ułożysz dla niego skrypt z bloków (klocków).
Zadanie:
- Uruchom Scratcha.
- Możesz to zrobić bezpośrednio na stronie Scratcha https://scratch.mit.edu/ wybierając u góry "STWÓRZ".
- Jeżeli masz zainstalowany program w komputerze to go uruchom.
- Jeżeli masz aplikację na tablecie to ją uruchom.
- Zbuduj skrypt programu tak jak pokazano w książce oraz na zdjęciach poniżej.
- W każdym momencie możesz uruchomić program zieloną flagą i sprawdzić jak działają ułożone do tej pory klocki.
- Z grupy ZDARZENIA wybierz klocek KIEDY KLIKNIĘTO ZIELONĄ FLAGĘ.
- Z grupy DŹWIĘK wybierz klocek ZAGRAJ DŹWIĘK.
- Z grupy CZUJNIKI wybierz klocek ZAPYTAJ I CZEKAJ. Do pola z tekstem wpisz "A ty, jak masz na imię?"
- Z grupy WYGLĄD wybierz klocek POWIEDZ "Cześć!" PRZEZ 2 SEKUNDY.
- Uruchom program zieloną flagą i sprawdź jak działa.
- Zmodyfikuj ostatni klocek z powiedzeniem:
- Z grupy WYRAŻENIA wybierz klocek POŁĄCZ 2 NAPISY i w pierwszym polu napisz "Cześć! ".
- Z grupy CZUJNIKI wybierz klocek ODPOWIEDŹ i wstaw go do drugiego pola połączonych napisów.
- Całość wstaw do klocka powiedzenia.
- Uruchom program zieloną flagą i sprawdź jak działa (aby kotek odgrywał dźwięk włącz głośniki lub podłącz słuchawki.
- Możesz kontynuować dialog w analogiczny sposób, dokładając na końcu skryptu odpowiednie klocki. Spróbuj!
ZADANIE NIE BĘDZIE OCENIANE