12. 05. 2020 r. Sztuka współczesna.
12.05.2020 r.
Temat: Sztuka współczesna.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Poznasz sposoby nietypowego uprawiania sztuki.
- Zaprojektujesz i opiszesz swój własny projekt rzeźby z mydła.
- Uporządkujesz liczby czterocyfrowe rosnąco.
- Napiszesz i przeczytasz liczb w zakresie 10 000.
- Zapiszesz liczby na osi liczbowej.
- Wykonasz rzeźbę z mydła na podstawie własnego projektu.
LEKCJA 1
Temat: Co zachęca nas do uprawiania sztuki? Jestem współczesnym artystą.
- Od czasu, gdy artysta przestał być rzemieślnikiem w dziedzinie dekoracji i architektury, a stał się interpretatorem świata, rola sztuki uległa zmianie.
- Artyści dla swoich poszukiwań znajdują różne środki wyrazu. Do najwcześniej wprowadzonych nowatorskich rozwiązań należą abstrakcje, collage, fotomontaż.
>>>>COLLAGE (CZYTAJ:KOLAŻ)<<<<
- Nie istnieją żadne zauważalne dla współczesnego odbiorcy ograniczenia estetyczne czy techniczne w wypowiedzi artystycznej.
- Dzieła sztuki można podzielić na dwie grupy:
- ruchome ( obrazy, plakaty, rzeźby, meble, mała architektura, przedmioty użytkowe).
>>>>PRZEDMIOTY DESINGERSKIE<<<<
- nieruchome (podłogi, stropy, elementy detalu architektonicznego stale przytwierdzone do obiektu, obiekty budowlane i ich fragmenty, elementy wyposażenia trwale związane z obiektem).
>>>>ARCHITEKTURA DZIEŁA SZTUKI<<<<
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 48-49
Uwaga!
Przeczytaj i obejrzyj ilustracje.
Nie rób poleceń
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s.13
Uwaga!
Zmiana polecenia!
- Narysuj na kartce z bloku projekt rzeźby, która będzie wykonana z kostki mydła. Zapisz odpowiedzi na pytania.
- Odpowiedzi pisz pełnymi zdaniami.
- Zachowaj ten projekt. Będzie Ci potrzebny.
LEKCJA 2
Temat: Liczby w zakresie 10 000 – dodawanie, oś liczbowa, kolejność liczb.
- Dawno już nie ćwiczyłaś/nie ćwiczyłeś tabliczki mnożenia i dzielenia. Te umiejętności potrzebne Ci będą jutro.
>>>>KTOŚ ZOSTAŁ PRZYŁAPANY<<<<
- Dzisiaj zacznij od zabaw przypominającej mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
- Wykonaj teraz ćwiczenia na s. 57.
Uwaga!
ćw. 1
- Uważaj na ilość zer. Nie pomyl się w zapisie.
Uwaga!
ćw. 2
- Popatrz na każdą z osi liczbowych. Odkryj zasadę i dopiero wtedy dopisz brakujące liczby.
Uwaga!
ćw. 3
- Twórz liczbę, wybierając z zapisanych propozycji dowolną liczbę tysięcy, setek, dziesiątek i jedności.
- Każdą liczbę połącz kreską w innym kolorze.
- Utworzoną liczbę zapisz w kratce poniżej.
- W kropce: zapisane powyżej liczby uporządkuj w kolejności rosnącej.
>>>>KTO TU ZAGLĄDA, TEN TAK WYGLĄDA<<<<
LEKCJA 3
Temat: Jestem współczesnym artystą. Rzeźba z mydła.
Rzeźbiarstwo – jedna z dyscyplin zaliczanych do sztuk plastycznych. Od malarstwa i grafiki odróżnia ją trójwymiarowość*. Rzeźby są wykonane do oglądania głównie dookolnego, a rzadziej do spoglądania na nie z góry lub z dołu. Oprócz tych cech rzeźba może posiadać fakturę* lub kolor.
*trójwymiarowy – mający trzy wymiary: długość, szerokość i wysokość.
*faktura – charakterystyczny sposób ukształtowania powierzchni dzieła sztuki wynikający
z tworzywa, techniki i woli artysty.
- Obejrzyj kilka rzeźb.
- Przygotuj swój projekt rzeźby, który narysowałaś/narysowałeś na kartce.
- Przygotuj kostkę mydła oraz łyżeczkę.
- Obejrzyj dokładnie mydło. Zastanów się, jak ułożyć kostkę, aby jak najlepiej rozplanować na niej Twój projekt.
- Pracuj nad tacą lub rozłożonymi gazetami, aby wygodnie zebrać ścinki zestruganego mydła. Nie wyrzucaj ich.
- Po zakończonej pracy umieść wszystkie „odpady mydła” w mydelniczce i używaj ich, myjąc ręce.
Pamiętaj!
W czasie epidemii często myj ręce ciepłą wodą i mydłem.
- Rzeźbiąc, zwróć uwagę, że ma ona trzy wymiary.
- Pamiętaj, ze musisz wyrzeźbić swoją pracę „dookoła”.
Przyślij mi zdjęcie swojej rzeźby oraz zdjęcie projektu (do środy 13.05).
Sprawdzę, czy są podobne :)
Ocenię tylko rzeźbę.
POWODZENIA!
Miłego dnia!