Na dzisiejszych zajęciach:
Poznasz sposoby nietypowego uprawiania sztuki.
Zaprojektujesz i opiszesz swój własny projekt rzeźby z mydła.
Uporządkujesz liczby czterocyfrowe rosnąco.
Napiszesz i przeczytasz liczb w zakresie 10 000.
Zapiszesz liczby na osi liczbowej.
Utrwalisz umiejętność wysyłania e-maili wraz z załącznikiem.
Zagrasz w gry i wykonasz różne zadania.
Dowiesz się, co to jest programowanie oraz wizualny język programowania w środowisku Scratch.
Poznasz wygląd okna edytora Scratch.
LEKCJA 1
Temat: Co zachęca nas do uprawiania sztuki? Jestem współczesnym artystą.
Od czasu, gdy artysta przestał być rzemieślnikiem w dziedzinie dekoracji
i architektury, a stał się interpretatorem świata, rola sztuki uległa zmianie.
Artyści dla swoich poszukiwań znajdują różne środki wyrazu. Do najwcześniej wprowadzonych nowatorskich rozwiązań należą abstrakcje, collage, fotomontaż.
>>>>COLLAGE (CZYTAJ:KOLAŻ)<<<<
Nie istnieją żadne zauważalne dla współczesnego odbiorcy ograniczenia estetyczne czy techniczne w wypowiedzi artystycznej.
Dzieła sztuki można podzielić na dwie grupy:
ruchome ( obrazy, plakaty, rzeźby, meble, mała architektura, przedmioty użytkowe),
>>>>PRZEDMIOTY DESINGERSKIE<<<<
nieruchome (podłogi, stropy, elementy detalu architektonicznego stale przytwierdzone do obiektu, obiekty budowlane i ich fragmenty, elementy wyposażenia trwale związane z obiektem).
>>>>ARCHITEKTURA DZIEŁA SZTUKI<<<<
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY
s. 48-49
Uwaga!
Przeczytaj i obejrzyj ilustracje.
Nie rób poleceń.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO – SPOŁECZNE
s. 13
Uwaga!
Zmiana polecenia.
Narysuj na kartce z bloku projekt rzeźby, która będzie wykonana z kostki mydła. Zapisz odpowiedzi na pytania.
Odpowiedzi pisz pełnymi zdaniami.
Zachowaj ten projekt. Będzie Ci potrzebny.
LEKCJA 2
Temat: Liczby w zakresie 10 000 – dodawanie, oś liczbowa, kolejność liczb.
Dawno już nie ćwiczyłaś/nie ćwiczyłeś tabliczki mnożenia i dzielenia. Te umiejętności potrzebne Ci będą jutro.
Dzisiaj zacznij od zabaw przypominających mnożenie i dzielenie w zakresie 100.
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
Wykonaj teraz ćwiczenia na s. 57.
ćw. 1
Uwaga!
Uważaj na ilość zer. Nie pomyl się w zapisie.
ćw. 2
Uwaga!
Popatrz na każdą z osi liczbowych. Odkryj zasadę i dopiero wtedy dopisz brakujące liczby.
ćw. 3
Uwaga!
Twórz liczbę, wybierając z zapisanych propozycji dowolną liczbę tysięcy, setek, dziesiątek i jedności.
Każdą liczbę połącz kreską w innym kolorze.
Utworzoną liczbę zapisz w kratce poniżej.
W kropce: zapisane powyżej liczby uporządkuj w kolejności rosnącej.
LEKCJA 3
Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną. Język programowania Scratch.
Dzisiaj również połączymy dwa tematy.
Zrobimy to, ponieważ oba zagadnienia są Ci znane.
Przez zdalne nauczanie zdobyłaś/zdobyłeś umiejętność sprawnego pisania maili
i wysyłania załączników z Twoimi pracami.
Wielu z Was potrafi już pracować w programie Scratch.
Jeśli będziesz mieć kłopot ze zrozumieniem polecenia, zajrzyj do e-booka, znajdującego się na płycie.
Dzisiaj wykonasz gry i zadania z płyty.
Wykonaj lekcje
nr 25 Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną.
nr 26 Temat: Język programowania Scratch.
Dokładnie przeczytaj prezentację B w lekcji 26 oraz przeanalizuj ilustracje.
Nie spiesz się!
Jeśli nie masz zainstalowanego na swoim komputerze programu Scratch, możesz otworzyć okno Scratch za pomocą przeglądarki internetowej scratch.mit.edu.
Skopiuj ten adres do dowolnej przeglądarki.
Kliknij ROZPOCZNIJ TWORZENIE i baw się dobrze!
Wiesz już na ten temat dużo, więc bez trudu poradzisz sobie
z tymi zadaniami.
Pamiętasz ustalenia ze szkoły?
Jeśli chcesz wykonywać inne zadania z płyty, zawsze rób te,
które już były.
„Nowe” czekają na następne zajęcia. :)
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11