13. 05. 2020 r. Wystawa dzieł sztuki.
Mam nadzieje, że wczoraj nikt tak nie wyglądał po "tabliczce mnożenia" :)
13.05.20202 r.
Temat: Wystawa dzieł sztuki.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Napiszesz ogłoszenie.
- Ułożysz długie zdania.
- Nauczysz się mnożyć i dzielić pełne dziesiątki, setki i tysiące przez liczby jednocyfrowe, przez 10
i 100.
LEKCJA 1
Temat:Piszemy ogłoszenie.
- Czy pamiętasz, jak pisaliśmy ogłoszenie?
- Przypomnij sobie, oglądając ten krótki filmik.
- Przeczytaj trzy ogłoszenia.
- Zastanów się, co powinno się na nich znaleźć.
Uwaga!
Nie rób poleceń!
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 86
Wykonaj anagramy!
Uzupełnij luki w ogłoszeniu!
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 14 ćw. 1
Uwaga!
Nie projektuj plakatu!
Ogłoszenie napisz tylko w ćwiczeniach.
Pamiętaj, żeby napisać je najpierw „na brudno”.
Uwaga!
s. 15 ćw. 2
- Pisząc zdania, możesz zmieniać formę wyrazów z ramek.
LEKCJA 2
Temat: Liczby w zakresie 10 000 – mnożenie i dzielenie.
- Dzisiaj poćwiczysz umiejętność pamięciowego mnożenia i dzielenie pełnych dziesiątek i setek przez jedności, liczbę 10 i 100.
- A może chcesz wiedzieć, jak pomnożyć przez 100 i 1000?
Obejrzyj ten krótki filmik.
Jak podzielić przez 10, 100 i 1000?
To bardzo proste!
2Ø : 1Ø = 2
2OØ : 1Ø = 2O
2OOØ : 1Ø = 2OO
2ØØ : 1ØØ = 2
2OØØ : 1ØØ = 2O
2ØØØ : 1ØØØ = 2
2OØØØ : 1ØØØ = 2O
Czy widzisz prawidłowość?
PAMIĘTAJ!
- Możesz skrócić (skreślić) tylko tyle samo zer w dzielnej, ile zostało skrócone (skreślone)
w dzielniku.
- A jak podzielić pełną liczbę dziesiątek, setek lub tysięcy przez liczbę jednocyfrową?
To proste!
- Jeżeli liczba kończy się zerami, to:
- W dzielnej zakryj palcem wszystkie zera.
- Podziel liczby, które widzisz.
- Do wyniku dopisz zakryte zera.
60 : 6 = 10
600 : 6 = 100
6000 : 6 = 1000
12000 : 6 = 2000
>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s.58
- Wykonaj teraz ćwiczenia na s. 58.
Uwaga!
Obliczaj po 3 działania, znajdujące się w tej samej linijce.
Będzie Ci łatwiej.
Zauważysz prawidłowość.
Miłego dnia!
Jak co środę zapraszam dziennikazy i wszystkich chętnych
na zajęcia dziennikarskie!
Dziś o reklamie!