Na dzisiejszych zajęciach:
Wykonasz trening ogólnorozwojowy przy muzyce.
Wykonasz rzeźbę z mydła na podstawie własnego projektu.
Napiszesz ogłoszenie.
Ułożysz długie zdania.
Nauczysz się mnożyć i dzielić pełne dziesiątki, setki i tysiące przez liczby jednocyfrowe, przez 10 i 100.
LEKCJA 1
Temat: Trening ogólnorozwojowy przy muzyce.
Zapraszam wszystkich, którzy mają mnóstwo energii na zajęcia
z Kocurem Choda i wyjątkowym gościem Spidermanem!
Zapytaj, może ktoś z domowników przyłączy się do zabawy?
Pamiętaj! Nie pomijaj rozgrzewki!
Przed Tobą trzy rundy ćwiczeń!
Szykuj się na prawdziwą walkę :)
Możesz wydawać okrzyki podczas ciosów ...w powietrze :)
Jeśli nie masz ulubionej muzyki do rozgrzewki, proponuję Ci utwór umieszczony na samym dole.
Ale najpierw włącz film z treningiem!
Brawo!
Zakończyłeś/zakończyłaś trening ze Spidermanem!
LEKCJA 2
Temat: Jestem współczesnym artystą. Rzeźba z mydła.
Rzeźbiarstwo – jedna z dyscyplin zaliczanych do sztuk plastycznych. Od malarstwa
i grafiki odróżnia ją trójwymiarowość*. Rzeźby są wykonane do oglądania głównie dookolnego, a rzadziej do spoglądania na nie z góry lub z dołu. Oprócz tych cech rzeźba może posiadać fakturę* lub kolor.
*trójwymiarowy – mający trzy wymiary: długość, szerokość i wysokość.
*faktura – charakterystyczny sposób ukształtowania powierzchni dzieła sztuki wynikający z tworzywa, techniki i woli artysty.
Obejrzyj kilka rzeźb.
Przygotuj swój projekt rzeźby, który narysowałaś/narysowałeś na kartce.
Przygotuj kostkę mydła oraz łyżeczkę.
Obejrzyj dokładnie mydło. Zastanów się, jak ułożyć kostkę, aby jak najlepiej rozplanować na niej Twój projekt.
Pracuj nad tacą lub rozłożonymi gazetami, aby wygodnie zebrać ścinki zestruganego mydła. Nie wyrzucaj ich.
Po zakończonej pracy umieść wszystkie „odpady mydła”w mydelniczce i używaj ich, myjąc ręce.
Pamiętaj!
W czasie epidemii często myj ręce ciepłą wodą i mydłem.
Rzeźbiąc, zwróć uwagę, że ma ona trzy wymiary.
Pamiętaj, że musisz wyrzeźbić swoją pracę „dookoła”.
Przyślij mi zdjęcie swojej rzeźby oraz zdjęcie projektu.
Sprawdzę, czy są podobne. :)
Ocenię rzeźbę.
POWODZENIA!
LEKCJA 3
Temat: Piszemy ogłoszenie.
Czy pamiętasz, jak pisaliśmy ogłoszenie?
Przypomnij sobie, oglądając ten krótki filmik.
Przeczytaj trzy ogłoszenia.
Zastanów się, co powinno się na nich znaleźć.
Uwaga!
Nie rób poleceń.
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY
s. 86
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
s. 14 ćw. 1
Uwaga!
Nie projektuj plakatu.
Ogłoszenie napisz tylko w ćwiczeniach.
Pamiętaj, żeby napisać je najpierw „na brudno”.
s. 15 ćw. 2
Uwaga!
Pisząc zdania, możesz zmieniać formę wyrazów z ramek.
DLA CHĘTNYCH
s. 15 ćw. 3
Uwaga!
Pisząc zdania, zwróć uwagę, żeby miały sens.
LEKCJA 4
Temat: Liczby w zakresie 10 000 – mnożenie i dzielenie.
Dzisiaj poćwiczysz umiejętność pamięciowego mnożenia i dzielenie pełnych dziesiątek i setek przez jedności, liczbę 10 i 100.
A może chcesz wiedzieć, jak pomnożyć przez 100 i 1000?
Obejrzyj ten krótki filmik.
Jak podzielić przez 10, 100 i 1000?
To bardzo proste! :)
2Ø : 1Ø = 2
2OØ : 1Ø = 2O
2OOØ : 1Ø = 2OO
2ØØ : 1ØØ = 2
2OØØ : 1ØØ = 2O
2ØØØ : 1ØØØ = 2
2OØØØ : 1ØØØ = 2O
Czy widzisz prawidłowość?
PAMIĘTAJ!
Możesz skrócić (skreślić) tylko tyle samo zer w dzielnej, ile zostało skrócone (skreślone) w dzielniku.
A jak podzielić pełną liczbę dziesiątek, setek lub tysięcy przez liczbę jednocyfrową?
To proste! :)
Jeżeli liczba kończy się zerami, to:
1. W dzielnej zakryj palcem wszystkie zera.
2. Podziel liczby, które widzisz.
3. Do wyniku dopisz zakryte zera.
60 : 6 = 10
600 : 6 = 100
6000 : 6 = 1000
12000 : 6 = 2000
Wykonaj teraz ćwiczenia.
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
Wykonaj teraz ćwiczenia na s. 58.
Uwaga!
Obliczaj po 3 działania, znajdujące się w tej samej linijce.
Będzie Ci łatwiej.
Zauważysz prawidłowość.
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11