Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset
Godło

14. 05. 2020 r. Pomysłowy artysta.

14. 05. 2020 r.

 

uscisk-ruchomy-obrazek-0019

Temat: Pomysłowy artysta.

 

Na dzisiejszych zajęciach:

  • spider-man-ruchomy-obrazek-0009Wykonasz trening ogólnorozwojowy przy muzyce.
  • Utrwalisz umiejętność wysyłania e-maili wraz z załącznikiem.

  • Zagrasz w gry i wykonasz różne zadania.

  • Dowiesz się, co to jest programowanie oraz wizualny język programowania w środowisku Scratch.

  • Poznasz wygląd okna edytora Scratch.

  • Zapiszesz zdania do ilustracji w taki sposób, jakbyś to Ty był twórcą tej rzeźby.
  • Ułożysz do zadań pytania typu: o ile…?, ile razy…?.
  • Rozwiążesz zadania tekstowe na porównywanie różnicowe  i ilorazowe.
  • Dowiesz się, co to jest audiodeskrypcja.
  • Narysujesz obraz, słuchając jego opisu.

 

LEKCJA 1

 

Temat: Trening ogólnorozwojowy przy muzyce.

spider-man-ruchomy-obrazek-0013

  • Zapraszam wszystkich, którzy mają mnóstwo energii na zajęcia z Kocurem Choda i wyjątkowym gościem Spidermanem!

spider-man-ruchomy-obrazek-0004

  • Zapytaj, może ktoś z domowników przyłączy się do zabawy?
  • Pamiętaj! Nie pomijaj rozgrzewki!
  • Przed Tobą trzy rundy ćwiczeń!

>>>>NIE ZASTANAWIAJ SIĘ :)<<<<

  • Szykuj się na prawdziwą walkę :)
  • Możesz wydawać okrzyki podczas ciosów ...w powietrze :)
  • Jeśli nie masz ulubionej muzyki do rozgrzewki, proponuję Ci utwór umieszczony na samym dole.
  • cd-i-dvd-ruchomy-obrazek-0058
  • Ale najpierw włącz film z treningiem!

>>>>BRAWO!<<<<

Zakończyłeś/zakończyłaś trening ze Spidermanem!

 

>>>>KTO DAŁ RADĘ?<<<<

 

 

LEKCJA 2

                    e-mail-ruchomy-obrazek-0115

 

Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną.  Język programowania Scratch.



  • Dzisiaj również połączymy dwa tematy.
  • Zrobimy to, ponieważ oba zagadnienia są Ci znane.



  • Przez zdalne nauczanie zdobyłaś/zdobyłeś umiejętność sprawnego pisania maili i wysyłania załączników z Twoimi pracami.

 

kot-i-kicia-ruchomy-obrazek-0475

  • Wielu z Was potrafi już pracować w programie Scratch.

Wielkanocne programowanie - Szkolne Blogi                                                                              MentolMen on Scratch

  • Jeśli będziesz mieć kłopot ze zrozumieniem polecenia, zajrzyj e-booka, znajdującego się na płycie.
  •  Dzisiaj wykonasz gry i zadania z płyty.


Wykonaj lekcje

  • nr 25 Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną.

  • nr 26 Temat: Język programowania Scratch.

 

  • Dokładnie przeczytaj prezentację B w lekcji 26 oraz przeanalizuj ilustracje.

Nie spiesz się!

zarowka-ruchomy-obrazek-0013

Jeśli nie masz zainstalowanego na swoim komputerze programu Scratch,
możesz otworzyć okno Scratch za pomocą przeglądarki internetowej 

 >>>>SCRATCH<<<<   internet-ruchomy-obrazek-0053                                                                                                                                                                                 

  • Kliknij ROZPOCZNIJ TWORZENIE i baw się dobrze!
  • Wiesz już na ten temat dużo, więc bez trudu poradzisz sobie z tymi zadaniami.

 

Pamiętasz ustalenia ze szkoły?zarowka-ruchomy-obrazek-0013

 

Jeśli chcesz wykonywać inne zadania z płyty, zawsze rób te,

które już były.

Nowe” czekają na następne zajęcia!

 

 LEKCJA 3


 Temat:  Historyjka obrazkowa – przygoda Marcina Bzyka.

 bocian-ruchomy-obrazek-0033

  • Ostatnio miałaś/miałeś możliwość obejrzenia wielu rzeźb.
  • Były wśród nich rzeźby klasyczne i nowoczesne.
  • Wiesz już, że rzeźba może powstać z różnych materiałów i to tylko od wyobraźni artysty zależy, co
    i z czego powstanie.

 ludzik-z-kresek-ruchomy-obrazek-0034

  • Obejrzyj obrazki przedstawiające przygodę Marcina Bzyka.

Stań się Marcinem!

 

  • Napisz, o czym myślał Marcin.Zadanie wykonane - nagrody rozdane! - Szkolne Blogi

>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<

s.16

  

LEKCJA 4

  znak-zapytania-ruchomy-obrazek-0010

Temat:   Rozwiązywanie zadań tekstowych – układanie pytań o ile…, ile razy… 

 

 

  • Wiele razy rozwiązywałaś/rozwiązywałeś zadania z treścią.
  • Często kończyły się one pytaniami typu:

- O ile więcej…?

- O ile mniej…?

lub

- Ile razy więcej…?

- Ile razy mniej…?

 

 

Czy pamiętasz zależność?

Zadanie wykonane - nagrody rozdane! - Szkolne Blogi

 

Aby udzielić odpowiedzi na pytania:

- O ile więcej…?

- O ile mniej…?

  • zarowka-ruchomy-obrazek-0013Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „o …. więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko dodawać lub odejmować.

 

Aby udzielić odpowiedzi na pytania:

- Ile razy więcej…?

- Ile razy mniej…?

 

  • zarowka-ruchomy-obrazek-0013Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „.razy więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko mnożyć lub dzielić.

 

PAMIĘTAJ!

zarowka-ruchomy-obrazek-0013

reka-ruchomy-obrazek-0022 Błędem jest pytanie:O ile razy…?”

 

Nie możesz więc odpowiedzieć: O...razy więcej lub mniej...

 

  • Wykonaj teraz zadania z podręcznika.
  • Pytania i rozwiązania zapisz w zeszycie do matematyki.

 

>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<

 s.53

 

Uwaga!

zarowka-ruchomy-obrazek-0013

Zadanie 2 (nie rób kropki) oraz zadanie 3 przyślij na maila. e-mail-ruchomy-obrazek-0848

nauczyciel-i-nauczycielka-ruchomy-obrazek-0049

Sprawdzę i ocenię. Praca obowiązkowa!

(termin do piątku 15.05)

 

znak-pomoc-ruchomy-obrazek-0001znak-pomoc-ruchomy-obrazek-0001

 

W zad. 2 w zeszycie do matematyki zapisz do każdego zadania:

- całe pytanie,

- rozwiązanie,

- odpowiedź.

 

W zad. 3 przepisz działania do zeszytu. Podkreśl cyfrę, która została wstawiona.

 

LEKCJA 5

  niewidomy-ruchomy-obrazek-0002

Temat:Audiodeskrypcja jako sztuka wyrazu.

 

  • Od wielu dni dowiadujesz się nowych rzeczy o sztuce.
  • Czy słyszałaś/słyszałeś kiedyś słowo audiodeskrypcja?
  • Co to takiego?

 

zarowka-ruchomy-obrazek-0013Audiodeskrypcja – z łac. audio (dotyczący słuchu, dźwięku) oraz łac. descriptio (związany z rysowaniem, opisywaniem) jest to, przekazywany drogą słuchową, werbalny (słowny) opis treści wizualnych osobom niewidomym i słabowidzącym.

 

zarowka-ruchomy-obrazek-0013Audiodeskrypcja stwarza osobom niewidomym możliwość odbioru sztuki wizualnej, np. malarstwa, gry aktorskiej, dlatego też jest stosowana m.in. w muzeach, produkcjach audiowizualnych, teatrze oraz podczas widowisk sportowych.

 

 zarowka-ruchomy-obrazek-0013Audiodeskrypcja jest w postaci plików dźwiękowych. Są one dołączane do przewodników audio. Dzięki nim osoby niewidome mogą zobaczyć dzieła z zakresu, np. malarstwa, fotografii, rzeźby oraz instalacje.

 

  • Opisy są tworzone od ogółu do szczegółu, w sposób ciągły, tak by osoba niewidoma łatwo mogła połączyć ze sobą kolejne elementy obrazu.

malarz-ruchomy-obrazek-0100

 

  • Dzisiaj narysujesz obraz, którego usłyszysz słowny opis.
  • Słuchaj bardzo dokładnie opisu.
  • Zwróć uwagę z której strony znajduje się opisywany element obrazu.
  • Staraj się dokładnie narysować opisywane słownie barwy.
  • Możesz odsłuchiwać opis wiele razy.
  • Możesz zatrzymywać opis, rysować, wznawiać odtwarzanie itd.

 

>>>>AUDIODESKRYPCJA<<<<

 

NIE ZAGLĄDAJ DALEJ, BO POPSUJESZ ZABAWĘ!

 

  • Gdy już ukończysz swoją pracę, odtwórz opis jeszcze raz, sprawdzając, czy uwzględniłaś/uwzględniłeś wszystkie elementy opisu.

 

  • TERAZ MOŻESZ SPRAWDZIĆ, CZY TWOJA PRACA PODOBNA JEST DO ORYGINAŁU.

>>>>SPRAWDŹ<<<<

 

DLA CIEKAWSKICH!

zarowka-ruchomy-obrazek-0013

O czym śnią niewidomi?

spanie-i-sen-ruchomy-obrazek-0019

 

 slonce-ruchomy-obrazek-0390

Miłego dnia!

>>>DLA WAS!<<<<

 

 

Data dodania: 2020-05-13 11:45:21
Data edycji: 2020-05-14 16:50:10
Ilość wyświetleń: 873

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej