14. 05. 2020 r. Pomysłowy artysta.
14. 05. 2020 r.
Temat: Pomysłowy artysta.
Na dzisiejszych zajęciach:
Wykonasz trening ogólnorozwojowy przy muzyce.
-
Utrwalisz umiejętność wysyłania e-maili wraz z załącznikiem.
-
Zagrasz w gry i wykonasz różne zadania.
-
Dowiesz się, co to jest programowanie oraz wizualny język programowania w środowisku Scratch.
-
Poznasz wygląd okna edytora Scratch.
- Zapiszesz zdania do ilustracji w taki sposób, jakbyś to Ty był twórcą tej rzeźby.
- Ułożysz do zadań pytania typu: o ile…?, ile razy…?.
- Rozwiążesz zadania tekstowe na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
- Dowiesz się, co to jest audiodeskrypcja.
- Narysujesz obraz, słuchając jego opisu.
LEKCJA 1
Temat: Trening ogólnorozwojowy przy muzyce.
- Zapraszam wszystkich, którzy mają mnóstwo energii na zajęcia z Kocurem Choda i wyjątkowym gościem Spidermanem!
- Zapytaj, może ktoś z domowników przyłączy się do zabawy?
- Pamiętaj! Nie pomijaj rozgrzewki!
- Przed Tobą trzy rundy ćwiczeń!
>>>>NIE ZASTANAWIAJ SIĘ :)<<<<
- Szykuj się na prawdziwą walkę :)
- Możesz wydawać okrzyki podczas ciosów ...w powietrze :)
- Jeśli nie masz ulubionej muzyki do rozgrzewki, proponuję Ci utwór umieszczony na samym dole.
- Ale najpierw włącz film z treningiem!
Zakończyłeś/zakończyłaś trening ze Spidermanem!
LEKCJA 2
Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną. Język programowania Scratch.
- Dzisiaj również połączymy dwa tematy.
- Zrobimy to, ponieważ oba zagadnienia są Ci znane.
- Przez zdalne nauczanie zdobyłaś/zdobyłeś umiejętność sprawnego pisania maili i wysyłania załączników z Twoimi pracami.
- Wielu z Was potrafi już pracować w programie Scratch.
- Jeśli będziesz mieć kłopot ze zrozumieniem polecenia, zajrzyj e-booka, znajdującego się na płycie.
- Dzisiaj wykonasz gry i zadania z płyty.
Wykonaj lekcje
-
nr 25 Temat: Zabawa w pocztę elektroniczną.
-
nr 26 Temat: Język programowania Scratch.
- Dokładnie przeczytaj prezentację B w lekcji 26 oraz przeanalizuj ilustracje.
Nie spiesz się!
Jeśli nie masz zainstalowanego na swoim komputerze programu Scratch,
możesz otworzyć okno Scratch za pomocą przeglądarki internetowej
- Kliknij ROZPOCZNIJ TWORZENIE i baw się dobrze!
- Wiesz już na ten temat dużo, więc bez trudu poradzisz sobie z tymi zadaniami.
Pamiętasz ustalenia ze szkoły?
Jeśli chcesz wykonywać inne zadania z płyty, zawsze rób te,
które już były.
„Nowe” czekają na następne zajęcia!
LEKCJA 3
Temat: Historyjka obrazkowa – przygoda Marcina Bzyka.
- Ostatnio miałaś/miałeś możliwość obejrzenia wielu rzeźb.
- Były wśród nich rzeźby klasyczne i nowoczesne.
- Wiesz już, że rzeźba może powstać z różnych materiałów i to tylko od wyobraźni artysty zależy, co
i z czego powstanie.
- Obejrzyj obrazki przedstawiające przygodę Marcina Bzyka.
Stań się Marcinem!
- Napisz, o czym myślał Marcin.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s.16
LEKCJA 4
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – układanie pytań o ile…, ile razy…
- Wiele razy rozwiązywałaś/rozwiązywałeś zadania z treścią.
- Często kończyły się one pytaniami typu:
- O ile więcej…?
- O ile mniej…?
lub
- Ile razy więcej…?
- Ile razy mniej…?
Czy pamiętasz zależność?
Aby udzielić odpowiedzi na pytania:
- O ile więcej…?
- O ile mniej…?
Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „o …. więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko dodawać lub odejmować.
Aby udzielić odpowiedzi na pytania:
- Ile razy więcej…?
- Ile razy mniej…?
Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „….razy więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko mnożyć lub dzielić.
PAMIĘTAJ!
Błędem jest pytanie: „O ile razy…?”
Nie możesz więc odpowiedzieć: O...razy więcej lub mniej...
- Wykonaj teraz zadania z podręcznika.
- Pytania i rozwiązania zapisz w zeszycie do matematyki.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
s.53
Uwaga!
Zadanie 2 (nie rób kropki) oraz zadanie 3 przyślij na maila.
Sprawdzę i ocenię. Praca obowiązkowa!
(termin do piątku 15.05)
W zad. 2 w zeszycie do matematyki zapisz do każdego zadania:
- całe pytanie,
- rozwiązanie,
- odpowiedź.
W zad. 3 przepisz działania do zeszytu. Podkreśl cyfrę, która została wstawiona.
LEKCJA 5
Temat:Audiodeskrypcja jako sztuka wyrazu.
- Od wielu dni dowiadujesz się nowych rzeczy o sztuce.
- Czy słyszałaś/słyszałeś kiedyś słowo audiodeskrypcja?
- Co to takiego?
Audiodeskrypcja – z łac. audio (dotyczący słuchu, dźwięku) oraz łac. descriptio (związany z rysowaniem, opisywaniem) jest to, przekazywany drogą słuchową, werbalny (słowny) opis treści wizualnych osobom niewidomym i słabowidzącym.
Audiodeskrypcja stwarza osobom niewidomym możliwość odbioru sztuki wizualnej, np. malarstwa, gry aktorskiej, dlatego też jest stosowana m.in. w muzeach, produkcjach audiowizualnych, teatrze oraz podczas widowisk sportowych.
Audiodeskrypcja jest w postaci plików dźwiękowych. Są one dołączane do przewodników audio. Dzięki nim osoby niewidome mogą zobaczyć dzieła z zakresu, np. malarstwa, fotografii, rzeźby oraz instalacje.
- Opisy są tworzone od ogółu do szczegółu, w sposób ciągły, tak by osoba niewidoma łatwo mogła połączyć ze sobą kolejne elementy obrazu.
- Dzisiaj narysujesz obraz, którego usłyszysz słowny opis.
- Słuchaj bardzo dokładnie opisu.
- Zwróć uwagę z której strony znajduje się opisywany element obrazu.
- Staraj się dokładnie narysować opisywane słownie barwy.
- Możesz odsłuchiwać opis wiele razy.
- Możesz zatrzymywać opis, rysować, wznawiać odtwarzanie itd.
NIE ZAGLĄDAJ DALEJ, BO POPSUJESZ ZABAWĘ!
- Gdy już ukończysz swoją pracę, odtwórz opis jeszcze raz, sprawdzając, czy uwzględniłaś/uwzględniłeś wszystkie elementy opisu.
- TERAZ MOŻESZ SPRAWDZIĆ, CZY TWOJA PRACA PODOBNA JEST DO ORYGINAŁU.
DLA CIEKAWSKICH!
O czym śnią niewidomi?
Miłego dnia!