14.05.2020 r. Temat: Różnimy się
14.05.2020 r. Temat: Różnimy się
Na dzisiejszych zajęciach:
- poznasz jakie są zagrożenia podczas korzystania z sieci internetowej,
- przeczytasz wiersz Agnieszki Frączek "Czterolistna koniczyna",
- odpowiesz na pytania dotyczące tekstu,
- poszukasz rymów w wierszu,
- zastanowisz się, co to znaczy, że ktoś jest inny,
- poszerzysz znajomość tabliczki mnożenia,
- poćwiczysz przy muzyce.
LEKCJA 1. "Sieciuchy" - ciemne strony internetu. - Na ostatnich zajęciach poznałeś Drużynę Sieciaków.
Ajpi, Spociak, Netka i Kompel - to dzieciaki, które świetnie znają się na internecie. Dzięki swoim superumiejętnościom potrafią sprawnie i bezpiecznie korzystać z sieci. - Dziś poznaj Złe Sieciuchy!
Bełkot, Kradziej, Kłamacz i Śmieciuch to przedstawiciele ciemnej strony internetu. To oni zastawiają w sieci pułapki na nieświadomych internautów. Kłótnie, kradzieże danych, kłamstwa i całe tony spamu – to właśnie ich sprawka.
SIECIUCHY - Przypominam, że jeśli chcesz dołączyć do Drużyny Sieciaków, musisz wykonać misję. Ale najpierw poproś rodziców o zarejestrownie na stronie sieciaki.pl
- Pamiętaj o bezpiecznym korzystaniu z internetu!
LEKCJA 2 i 3. Czy wszyscy muszą by tacy sami?
- Witam Was bardzo serdecznie!
Proszę, pomachajcie wirtualnie do mnie prawą ręką, jeśli:
macie niebieskie oczy, urosły Wam włosy, lubicie się uśmiechać, nosicie okulary, potraficie pięknie malować, dobrze grać w piłkę nożną, dobrze pływać, biegać, potraficie biegać na skakance, lubicie czytać, macie problem
z nauczeniem sie tabliczki mnożenia. - Czy coś pasuje do Ciebie? A może kilka określeń?
- A teraz przeczytaj wiersz Agnieszki Frączek "Czterolistna koniczyna" na str. 39
w Podręczniku polonistyczno- społecznym.
PODRĘCZNIK - Odpowiedz ustnie na pytania pod tekstem.
- Wykonaj zadanie 2 w ćwiczeniach polonistycznych i wybierz te określenia, których użyjesz, aby wyjaśnić koniczynie, że jest wyjątkowa.
ĆWICZENIA - A teraz przyjrzyj sie ilustarcji na s. 75 i napisz przy zdjęciach pod ilustracją, czym różnią wyróżnia się każde dziecko. Odpowiedz ustnie na pytanie, co je łączy.
Pamiętaj o starannym i uważnym pisaniu.
- Przypomnij sobie, co to jest rym w wierszu i wykonaj zadanie 1 w ćwiczeniach na s. 74
- Na zdjęcie zadań czekam do poniedziałku.
LEKCJA 4. Ćwiczymy tabliczkę mnożenia
- Znasz już tabliczkę mnożenia w zakresie 30 ( wiem, ż niektórzy znają wiecęj ) Spróbuj nauczyć się kolejnych przykładów - w zakresie 50. Oto one:
- Wydaje się, że tych przykładów jest dużo do zapamiętania! Ale przyjrzyj się dobrze... Już widzisz?
- Jeśli zastosujesz przemienność mnożenia, to okaże się, że nie ma ich tak dużo, bo:
-
Do nauki nowych przykładów, proponuję grę, którą możeż zrobić sam/ sama:
- przygotuj małe karteczki (30 sztuk),
- na jednej napisz działanie, a na drugiej wynik,
- rozłóż przed sobą i spróbuj dopasować działanie do wyniku,
- trenuj, aż zapamiętasz wszystkie działania,
- możesz układać karteczki na czas
- albo spróbuj pobawić się nimi w inny sposób.
Powodzenia w nauce!
LEKCJA 5. Ćwiczymy przy muzyce
- A teraz pora na wf. Zaczynamy od rozgrzewki!
- a teraz ćwiczenia przy muzyce - spróbuj nauczyć sie układu tanecznego
do piosenki.
Miłej nauki i do jutra!