4.Cele lekcji: uczeń wie: -czym są rzuty prostokątne,
- zna terminy: rzutowanie prostokątne, rzutnia, rzut główny, rzut boczny i rzut z góry,
- zna zasady przedstawiania przedmiotów w rzutach prostokątnych.
5.Przebieg lekcji: Przeczytaj tekst: ,,Czym są rzuty prostokątne?"- podręcznik, str.42 . Rzuty prostokątne służą w dokumentacji technicznej, do pokazania przedmiotu z kilku stron. Wykonuje się rzut przedmiotu z przodu, tzw. rzut główny, rzut z boku, od lewej strony i rzut z góry. W ćwiczeniu 2, str.42 pokazano rzut kostki do gry. Pamiętaj,że rzuty wykonuje się na trzech płaszczyznach. Rzuty na tzw. rzutni, muszą być rysowane w odpowiedniej kolejnośći: I- rzut z przodu, II- rzut z boku od lewej strony, III- rzut z góry ( instrukcję pokazuje rysunek w ćw. 2, str.42).
Wykonaj w zeszycie rzuty prostokątne dowolnego pudełka. Korzystaj z przyborów kreślarskich- linijki, ołówka. Rysunek prześlij na mojego maila. To zadanie nie będzie jeszcze na ocenę, ale warto je do mnie przesłać. Sprawdzę, czy rzuty są prawidłowo wykonane. Na zadania czekam do 21 maja.