Na dzisiejszych zajęciach:
Zapiszesz zdania do ilustracji w taki sposób, jakbyś to Ty był twórcą tej rzeźby.
Ułożysz do zadań pytania typu: o ile…?, ile razy…?.
Rozwiążesz zadania tekstowe na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
Dowiesz się, co to jest audiodeskrypcja.
Narysujesz obraz, słuchając jego opisu.
LEKCJA 1
Temat: Historyjka obrazkowa – przygoda Marcina Bzyka.
Ostatnio miałaś/miałeś możliwość obejrzenia wielu rzeźb.
Były wśród nich rzeźby klasyczne i nowoczesne.
Wiesz już, że rzeźba może powstać z różnych materiałów i to tylko od wyobraźni artysty zależy, co i z czego powstanie.
Obejrzyj obrazki przedstawiające przygodę Marcina Bzyka.
Stań się Marcinem!
Napisz, o czym myślał Marcin.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
s. 16
LEKCJA 2
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych – układanie pytań o ile…, ile razy…
Wiele razy rozwiązywałaś/rozwiązywałeś zadania z treścią.
Często kończyły się one pytaniami typu:
- O ile więcej…?
- O ile mniej…?
lub
- Ile razy więcej…?
- Ile razy mniej…?
Czy pamiętasz zależność?
Aby udzielić odpowiedzi na pytania:
- O ile więcej…?
- O ile mniej…?
powinno się ODEJMOWAĆ.
Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „o …. więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko dodawać lub odejmować.
Aby udzielić odpowiedzi na pytania:
- Ile razy więcej…?
- Ile razy mniej…?
powinno się PODZIELIĆ.
Jeżeli w zadaniu pojawia się określenie „….razy więcej lub mniej...”, wtedy możemy tylko mnożyć lub dzielić.
PAMIĘTAJ!
Błędne jest pytanie:
„O ile razy…?”
Nie możesz więc odpowiedzieć: O...razy więcej lub mniej...
Wykonaj teraz zadania z podręcznika.
Pytania i rozwiązania zapisz w zeszycie do matematyki.
PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY
s. 53
Uwaga!
Zadanie 2 (nie rób kropki) oraz zadanie 3 przyślij na maila.
Sprawdzę i ocenię. Praca obowiązkowa!
PRACUJ SAMODZIELNIE.
W zad. 2 w zeszycie do matematyki zapisz do każdego zadania:
- całe pytanie,
- rozwiązanie,
- odpowiedź.
W zad. 3 przepisz działania do zeszytu. Podkreśl cyfrę, która została wstawiona.
DLA CHĘTNYCH
s. 53 zad. 1
LEKCJA 3
Temat: Audiodeskrypcja jako sztuka wyrazu.
Od wielu dni dowiadujesz się nowych rzeczy o sztuce.
Czy słyszałaś/słyszałeś kiedyś słowo audiodeskrypcja?
Co to takiego?
Audiodeskrypcja – z łac. audio (dotyczący słuchu, dźwięku) oraz łac. descriptio (związany z rysowaniem, opisywaniem) jest to, przekazywany drogą słuchową, werbalny (słowny) opis treści wizualnych osobom niewidomym i słabowidzącym.
Audiodeskrypcja stwarza osobom niewidomym możliwość odbioru sztuki wizualnej, np. malarstwa, gry aktorskiej, dlatego też jest stosowana m.in. w muzeach, produkcjach audiowizualnych, teatrze oraz podczas widowisk sportowych.
Audiodeskrypcja jest wdrażana do sztuk plastycznych w postaci plików dźwiękowych. Są one dołączane do przewodników audio. Dzięki nim osoby niewidome mogą zobaczyć dzieła z zakresu, np. malarstwa, fotografii, rzeźby oraz instalacje.
Opisy są tworzone od ogółu do szczegółu, w sposób ciągły, tak by osoba niewidoma łatwo mogła połączyć ze sobą kolejne elementy obrazu.
Dzisiaj narysujesz obraz, którego usłyszysz słowny opis.
Słuchaj bardzo dokładnie opisu.
Zwróć uwagę, z której strony znajduje się opisywany element obrazu.
Staraj się dokładnie narysować opisywane słownie barwy.
Możesz odsłuchiwać opis wiele razy.
Możesz zatrzymywać opis, rysować, wznawiać odtwarzanie itd.
NIE ZAGLĄDAJ DALEJ, BO POPSUJESZ ZABAWĘ!
Gdy już ukończysz swoją pracę, odtwórz opis jeszcze raz, sprawdzając, czy uwzględniłaś/uwzględniłeś wszystkie elementy opisu.
TERAZ MOŻESZ SPRAWDZIĆ, CZY TWOJA PRACA PODOBNA JEST DO ORYGINAŁU.
DLA CIEKAWSKICH
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11