15. 05. 2020 r. Wyobraźnia i komunikatywność.
15.05.20202 r.
Temat: Wyobraźnia i komunikatywność.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Opiszesz dzieło sztuki w taki sposób, aby osoba, która nie może go zobaczyć, mogła je sobie wyobrazić.
- Będziesz zapisywać wyrazy o podobnym i przeciwnym znaczeniu.
- Nauczysz się poprawnie zapisywać wyrazy ze spółgłoskami miękkimi.
- Rozwiążesz zadania tekstowe na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
- Ułożysz pytania do podanych zadań tekstowych.
- Zapoznasz się z techniką skoku w dal.
- Wykonasz skok obunóż.
LEKCJA 1
Temat: Rozwijanie wyobraźni – opisywanie dzieła sztuki.
- Wczoraj słuchałaś/ słuchałeś opisu dzieła sztuki i na jego podstawie miałaś/miałeś narysować swój obraz.
- Dzisiaj zabawimy się w odwrotną zabawę.
- To TY napiszesz opis rzeźby.
- Możesz go potem przeczytać rodzicowi lub rodzeństwu, prosząc, aby narysowano projekt rzeźby, którą opisujesz.
- Będzie to najlepszy sprawdzian, czy dobrze i dokładnie dobrałaś/dobrałeś słowa, opisując:
wielkość,
materiał, z którego wykonano rzeźbę,
fakturę,
kierunek różnych elementów rzeźby,
szczegóły.
Pamiętasz zasadę?
OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU.
- Zacznij od opisu ogólnego rzeźby, żeby osoba słuchająca mogła sobie ogólnie ją wyobrazić.
- Potem przejdź do dokładnego opisywania poszczególnych elementów rzeźby.
- Pisz krótkie zdania.
- Słuchaczowi łatwiej będzie umiejscowić opisywany element.
Nic nie pisz o otoczeniu rzeźby!
Nie opisuj drzewa, ławki, kostki brukowej itd.
OPISZ TYLKO RZEŹBĘ.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 17
- Poproś teraz członka rodziny, aby słuchając czytanego przez Ciebie opisu, narysował projekt tej rzeźby.
Nie pokazuj zdjęcia!
To może być zabawne!
LEKCJA 2
Temat: Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne.
- Powtórzysz dzisiaj wiadomości z gramatyki i ortografii.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s.18
- Wykonaj ćw. 1, 2 i 3.
- W ćw. 3 napisz przynajmniej po 3 wyrazy (np.: mały – duży, wielki, ogromny).
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s.19
- Możesz korzystać ze „Słowniczka ortograficznego”.
- Przypomnij sobie zasady pisowni zmiękczeń.
Pamiętasz?
Odkrywaliśmy zasady, kiedy należy pisać spółgłoski miękkie:
ś, ć, ń, ź, dź, si, ci, ni zi, dzi.
- Wykonaj ćw. 1, 2, 3 i 4.
>>>>KTO TU ZAGLĄDA, TEN TAK WYGLĄDA<<<<
LEKCJA 3
Temat:Układanie pytań do podanych danych w zadaniu tekstowym.
- Na ostatniej matematyce pisałaś/pisałeś pytania do zadań na porównywanie różnicowe ii ilorazowe.
- Dzisiaj również ułożysz pytania do zadań z treścią oraz je rozwiążesz.
Uwaga!
- Możesz mieć różne pomysły, bo niektóre zadania mogą mieć wiele rozwiązań.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s.59
Wykonaj zad. 1, 4
LEKCJA 4
Temat: Skok w dal.
- Obejrzyj, jak wygląda skok w dal techniką naturalną.
Mamy 4 fazy skoku:
1. Faza ROZBIEGU
2. Faza ODBICIA
3.Faza LOTU
4. Faza LĄDOWANIA
Wykonaj w domu skok w dal z miejsca.
Jak to zrobić?
Pomoże Ci filmik.
- Zanim wykonasz skok, zrób przyjemną rozgrzewkę, którą już poznałaś/poznałeś.
- Przygotuj miarkę (np. centymetr krawiecki lub metrówkę), oznacz linie i wykonaj skok obunóż.
- Zapisz najlepszy wynik jaki uzyskałaś/uzyskałeś (3 próby – pamiętaj skok mierzymy od linii odbicia do pięty).
Pochwal się, jaki był Twój rekord!
Miłego weekendu!