Na dzisiejszych zajęciach:
Przeczytasz wiersz „Marzenia”.
Uzupełnisz zdania za pomocą wyrazów z wiersza.
Wyjaśnisz wyrażenia z wiersza.
Opowiesz rodzicowi o swoich marzeniach.
Przypomnisz, jaką budowę musi mieć list.
Napiszesz list do wybranej osoby, w którym opiszesz swoje marzenia.
Rozwiążesz zadania tekstowe, dzieląc je na etapy.
Wykonasz rysunek.
Wykonasz ćwiczenia ruchowe.
Wzmocnisz mięśnie brzucha.
.
LEKCJA 1
Temat: Wzmocnienie mięśni brzucha-deska.
Wykonaj rozgrzewkę 3-krotnie z minutowymi przerwami.
A teraz zobacz, jak prawidłowo wykonuje się "deskę".
Ćwiczenie to poprawia kondycję pleców oraz korzystnie wpływa na równowagę
i postawę.
Zapraszam do "deski"!
Spróbuj ją wykonać, odliczaj do 15.
LEKCJA 2
Temat: Jak wyglądałby świat bez marzeń? – samodzielne opisywanie swojego marzenia w formie listu.
Czy masz swoje marzenie?
Na pewno!!!
Każdy z nas marzy…
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO- SPOŁECZNY
Przeczytaj tekst wiersza „Marzenia” ze s. 35.
Zastanów się nad pytaniami pod tekstem wiersza.
Przeczytaj je.
Wybierz dwa z nich i jeśli możesz, odpowiedz na nie rodzicowi.
Nie zapisuj odpowiedzi!
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
Pamiętasz, na jakie pytania odpowiadały przymiotniki?
Wykonaj teraz ćw. 1 ze s. 60.
W ćw. 2 połącz fragmenty wiersza z odpowiednią kropką.
W ćw. 3 możesz użyć niektórych wyrazów kilka razy. Jeśli nie pamiętasz, zajrzyj do wiersza.
Ćw. 4 ze s. 61 – dla chętnych
Czy pamiętasz, jak wygląda poprawnie napisany list?
Krótkie przypomnienie!
>>>>BUDOWA LISTU<<<<
Pamiętasz, o czym jeszcze należy pamiętać, gdy piszesz list?
Teraz możesz już SAMODZIELNIE napisać list, zgodnie z poleceniem w ćw. 5 na s. 61.
Pamiętaj, o czym ma być Twój list!
1. Zwróć uwagę na zaproponowane zwroty. Możesz ich użyć w swoim liście.
2. Napisz list „na brudno”. Sprawdź. Popraw błędy ortograficzne lub gramatyczne.
3. Przepisz bardzo starannie. Pamiętaj o akapitach.
4. Jeśli obawiasz się, że w ćwiczeniu jest za mało miejsca, możesz napisać swój list
w zeszycie do języka polskiego.
5. Sprawdź jeszcze raz. Pamiętaj! W liście nie może być błędów, ani skreśleń.
To brak szacunku dla adresata listu.
6. Zrób zdjęcie i prześlij na maila. Twój list zostanie sprawdzony i oceniony.
PRACA OBOWIĄZKOWA
LEKCJA 3
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
Dzisiaj rozwiążesz zadanie tekstowe, które ma kilka pytań.
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
s. 37 z. 1
Zanim zaczniesz rozwiązywać to zadanie, możesz przeczytać treść oraz wszystkie pytania.
A teraz jeszcze raz POWOLI przeczytaj treść zadania i tylko jedno pytanie.
Niektóre pytania zawierają również treść zadania.
Pod każdym napisz działanie i odpowiedź.
Spróbuj rozwiązać to zadanie SAMODZIELNIE.
Nie poddawaj się!
Po południu wyślę Ci poprawne rozwiązania.
s. 37 z. 2 – Pomiń polecenie w ostatnim zdaniu.
LEKCJA 4
Temat: W jaki sposób możemy zmienić świat na lepszy? - rysunek techniką dowolną.
Świat, w którym żyjemy, jest wspaniały i piękny, ale...
Pamiętasz piosenkę „Ziemia, zielona wyspa”?
Przypomnij ją sobie.
Wokół nas żyją ludzie. Zazwyczaj są mili i przyjaźnie nastawieni, ale…
Zastanów się!
Czy zawsze nasza Ziemia jest piękna?
Czy zawsze są wokół nas dobrzy ludzie?
Pomyśl, jak jest, a jak mogłoby być?
Możesz marzyć o lepszym świecie :)
Pamiętaj!
Marzenia się spełniają!!!
A teraz narysuj LEPSZY ŚWIAT :)
1. Zastanów się jakich kolorów użyjesz, aby Twoja praca przekazywała to, co chcesz „powiedzieć”?
2. Jak rozplanujesz pracę na kartce, aby sprawiała wrażenie „głębi”?
Podpowiem:)
Nie rysuj na dolnej krawędzi kartki!
Zajmij całą powierzchnię.
Przypominam!
Im wyżej na kartce rysujesz – tym dalej dana rzecz się znajduje.
Bliżej – większe; dalej – mniejsze - spójrz za okno :)
Pamiętaj o tle.
Temat Twojej pracy brzmi: W jaki sposób możemy zmienić świat na lepszy?
Życzę Ci przyjemnego rysowania!
CZEKAM NA ZDJĘCIE TWOJEJ PRACY.
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11