Na dzisiejszych zajęciach:
Opiszesz dzieło sztuki w taki sposób, aby osoba, która nie może go zobaczyć, mogła je sobie wyobrazić.
Będziesz zapisywać wyrazy o podobnym i przeciwnym znaczeniu.
Nauczysz się poprawnie zapisywać wyrazy ze spółgłoskami miękkimi.
Rozwiążesz zadania tekstowe na porównywanie różnicowe
i ilorazowe.
Ułożysz pytania do podanych zadań tekstowych.
LEKCJA 1
Temat: Rozwijanie wyobraźni – opisywanie dzieła sztuki.
Wczoraj słuchałaś/ słuchałeś opisu dzieła sztuki i na jego podstawie miałaś/miałeś narysować swój obraz.
Dzisiaj zabawimy się w odwrotną zabawę.
To TY napiszesz opis rzeźby.
Możesz go potem przeczytać rodzicowi lub rodzeństwu, prosząc, aby narysowano projekt rzeźby, którą opisujesz.
Będzie to najlepszy sprawdzian, czy dobrze i dokładnie dobrałaś/dobrałeś słowa, opisując:
wielkość,
materiał, z którego wykonano rzeźbę,
fakturę,
kierunek różnych elementów rzeźby,
szczegóły.
Pamiętasz zasadę?
OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU.
Zacznij od opisu ogólnego rzeźby, żeby osoba słuchająca mogła sobie ogólnie ją wyobrazić.
Potem przejdź do dokładnego opisywania poszczególnych elementów rzeźby.
Pisz krótkie zdania. Słuchaczowi łatwiej będzie umiejscowić opisywany element.
Nic nie pisz o otoczeniu rzeźby!
Nie opisuj drzewa, ławki, kostki brukowej itd.
OPISZ TYLKO RZEŹBĘ.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
s. 17
Poproś teraz członka rodziny, aby słuchając czytanego przez Ciebie opisu, narysował projekt tej rzeźby.
Nie pokazuj zdjęcia.
To może być zabawne!
LEKCJA 2
Temat: Ćwiczenia gramatyczne i ortograficzne.
Powtórzysz dzisiaj wiadomości z gramatyki i ortografii.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
s. 18
Wykonaj ćw. 1, 2 i 3.
W ćw. 3 napisz przynajmniej po 3 wyrazy.
np. mały – duży, wielki, ogromny
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE
s. 19
Możesz korzystać ze „Słowniczka ortograficznego”.
Przypomnij sobie zasady pisowni zmiękczeń.
Poszukaj tabelek z wyrazami ze zmiękczeniami w zeszycie
do języka polskiego.
Pamiętasz?
Odkrywaliśmy zasady, kiedy należy pisać spółgłoski miękkie:
ś, ć, ń, ź, dź, si, ci, ni zi, dzi.
Zagraj w QUIZ i baw się wyśmienicie!
Wykonaj ćw. 1, 2, 3 i 4.
LEKCJA 3
Temat: Układanie pytań do podanych danych w zadaniu tekstowym.
Na ostatniej matematyce pisałaś/pisałeś pytania do zadań na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
Dzisiaj również ułożysz pytania do zadań z treścią oraz je rozwiążesz.
Uwaga!
Możesz mieć różne pomysły, bo niektóre zadania mogą mieć wiele rozwiązań.
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE
s. 59
Miłego weekendu!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11