Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 109-111.
Na poprzednich lekcjach nauczyliśmy się rysować w Scratchu. Używaliśmy do tego klocki z grupu Pisak.
Wykorzystamy tę wiedzę do zaprogramowania czarodzieja, tak aby rysował gwiazdki w miejscu kliknięcia.
Zadanie:
Zbuduj program do rysowania gwiazdek:
Ustaw odpowiednie tło.
Zmien duszka na czarodzieja.
Ustaw punkt zaczepienia duszka na koniec różczki.
Zbuduj skrypt dla sceny (str. 110)
Zbuduj 3 skrypty dla czarodzieja (str. 111)
Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.