Cel lekcji: Zbudowanie programu w Scratch symulującego grę w ciepło-zimno.
Materiał:
Podręcznik str. 130-131.
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika w jaki sposób będzie wyglądać gra w ciepło-zimno.
Zadanie:
Zbuduj w Scratchu program do gry w ciepło-zimno zgodnie z tym co pokazano w podręczniku (str. 130-131).
W programie są dwa duszki. Jeden będzie ukrytą w losowym miejscu niespodzianką. Drugi będzie malował ekran kolorem w zależności od odległości od niespodzianki. Czym bliżej niespodzianki, tym kolor będzie cieplejszy (czerwony).
Program możesz to zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.