16.04.2020 r. Wzdychadła, pensjonarki i śmietankowa babka.../lekcja druga/.
Temat: Wzdychadła, pensjonarki i śmietankowa babka, czyli perypetie pewnego sztubaka /fragment Tędy i owędy/.Lekcja druga.
Na dzisiejszej lekcji
- Przypomnisz sobie i utrwalisz wyznaczniki pamiętnika.
- Nazwiesz elementy świata przedstawionego.
- Podasz przykłady zabiegów językowych zastosowanych przez autora.
Wspomnienie (pamiętnik) – odmiana literatury dokumentu osobistego, zapiski autora, który był uczestnikiem lub świadkiem wspominanych wydarzeń, dokonywane z dystansu czasowego.
- Przytocz fragmenty utworu, które uzasadnią, że jest on pamiętnikiem.
- utwór epicki (opowiada o wydarzeniach, można w nim wskazać narratora, bohaterów, czas i miejsce akcji)...
- narrator pierwszoosobowy będący uczestnikiem wydarzeń...................................................
- narrator opowiada o wydarzeniach z perspektywy czasu........................................................
- narrator przedstawia wybrane fakty............................................................................................
- język pamiętnika jest subiektywny i indywidualny......................................................................
- Przypomnij sobie szkolne perypetie Marcina Borowicza z powieści Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego. Jakie podobieństwa dostrzegasz w sytuacji i duchowej biografii Marcina i narratora Tędy i owędy? A może zauważasz też odmienności? Zapisz swoje spostrzeżenia.
- Narrator nie tylko chce jedynie powiadomić o pewnych zdarzeniach, miejscach, osobach, ale pragnie również oddziaływać na emocje czytelnika i pobudzić go do refleksji. Odszukaj w tekście przykłady metafor, komizmu i zabaw językowych. Podaj po 2 przykłady.
Odpowiedzi na polecenia prześlij na /zdjęcie/
malgorzataurbanska13@gmail.com
Data dodania: 2020-04-16 10:22:26
Ilość wyświetleń: 588