Cel lekcji: Poznanie zasad programowania w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 99-103.
Już wiesz jak tworzy się skrypty w Scratchu, jak łączyć ze sobą odpowiednie klocki.
Każdy duszek w Scratchu potrafi rysować. Służy mu do tego pisak, który można podnieść lub opuścić. Podczas przemieszczania się po scenie z opuszczonym pisakiem duszek rysuje kreską. Kolor i rozmiar pisaka można ustalać.
Zadanie:
Uruchom Scratcha.
- Możesz to zrobić bezpośrednio na stronie Scratcha https://scratch.mit.edu/ wybierając u góry "STWÓRZ".
- Jeżeli masz zainstalowany program w komputerze to go uruchom.
- Jeżeli masz aplikację na tablecie to ją uruchom.
W nowej wersji Scratcha trzeba dodać rozszeżenie z klockami do rysowania. Na dole z lewej strony naciśnij niebieski przycisk i dodaj rozszeżenie PIÓRO (zobacz na zdjęciu poniżej).
Zacznij od ułożenia pierwszego skryptu ze str. 100. Po kliknięciu na ten skrypt Kotek rysuje kreskę o długości 100.
Teraz ułóż drugi skrypt zaczynający się od zielonej flagi. Przenosi on Kotka na miejsce startowe i czyści ekran. Naciskaj ZIELONĄ FLAGĘ gdy chcesz zacząć rysowanie od nowa.
Ułóż skrypt, w którym po naciśnięciu klawisza C duszek rysuje na scenie tęczową kreską (zobacz na zdjęciu poniżej).
Ułóż kolejny skrypt, który po naciśnięciu klawisza A rysuje przerywaną kreską (str. 101).
Ułóż skrypt rysowania kwadratu po naciśnięciu klawisza K (str. 102).