DZISIAJ:
- utworzysz i zaadresujesz pocztówkę na komputerze,
- wykonasz pracę plastyczno – techniczną przedstawiającą łódkę lub żaglówkę,
- narysujesz obrazek w odbiciu lustrzanym,
- przypomnisz sobie wiadomości dotyczące pisowni wyrazów z „nie” oraz programów telewizyjnych,
- ułożysz pytania skierowane do kolegi oraz dyrektora.
LEKCJA 1
Jeżeli masz możliwość odtwórz płytkę, z której korzystamy na zajęciach komputerowych.
Dzisiaj zrób zadania kryjące się pod numerem 32.
Są to zadania już troszkę powiązane z wakacjami – będziesz tworzyć i adresować pocztówkę.
Pamiętasz, jak adresowaliśmy pocztówki do szkół z całej Polski? Dzisiejsze zadania będą podobne.
Przypominam, że:
Kartki pocztowe (zwane również pocztówkami lub widokówkami) wysyła się zwykle z podróży. Służą do tego, aby krótko poinformować adresata o jej przebiegu, a także stanowią dowód pamięci o nim. Niektórzy zbierają kartki pocztowe i może ich bardzo ucieszyć wzbogacenie kolekcji.
Często pocztówki wysyłane są bez koperty. Na kartce przesyłanej z zagranicy należy zamieścić nazwę kraju adresata.
Zwykle jedna ze stron kartki pocztowej podzielona jest na dwie części. Na lewej umieszcza się treść, którą chcesz przekazać, a także miejscowość i datę (chociaż nie zawsze). Natomiast na prawej należy nakleić znaczek, zamieścić dane i adres osoby, do której zostanie wysłana, w kolejności:
* imię i nazwisko,
* ulica,
* numer domu i mieszkania,
* kod pocztowy i miejscowość,
*ewentualnie nazwa kraju.
LEKCJA 2
Ostatnio mówliśmy o trasporcie wodnym, śpiewaliśmy szanty, a dziś
na zajęciach plastyczno - techniczych wykonasz z papieru jeden z pojazdów wodnych. Masz do wyboru łódkę lub żaglówkę.
LEKCJA 3
Pamiętasz, jak rysowaliśmy lustrzane odbicia różnych figur?
Żeby przypomnieć sobie, co to jest lustrzane odbicie, obejrzyj filmik:
A teraz spróbuj narysować w ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych
na s. 62, brakujące połowy figur, będące ich lustrzanym odbiciem.
Skorzystaj z lusterka i licz kratki.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE<<<<
LEKCJA 4
Sprawdź, czy potrafisz:
- ułożyć pytania skierowane do Twoich rówieśników lub osób dorosłych,
- nazwać rodzaje programów telewizyjnych,
- napisać wyrazy z nie,
- napisać, co się wydarzyło.
W związku z tym wykonaj zadania w ćwiczeniach polonistyczno – społecznych na str. 28 -29.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO - SPOŁECZNE<<<<
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11