Na dzisiejszych zajęciach:
Przypomnisz sobie wiadomości na temat tworzenia sztuki i różnych technik malarskich.
Napiszesz zdania do ilustracji przedstawiającej dzieło sztuki.
Do podanych rzeczowników i czasowników dopiszesz przymiotniki i przysłówki.
Nauczysz się odejmować liczby trzycyfrowe różnymi sposobami.
Będziesz kontynuować naukę programowania w środowisku Scratch.
Zaprogramujesz animację żabki oraz rysowanie kwadratu.
LEKCJA 1
Temat: Abstrakcja czy pejzaż? – co mi się bardziej podoba.
Przeczytaj informacje zamieszczone w podręczniku.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
Przypomnij sobie, jak wygląda abstrakcja, a jak pejzaż.
s.50-51
TY też możesz być artystą!
Przeczytaj informacje o miejscach, gdzie można zobaczyć dziecięce dzieła.
>>>>PODRĘCZNIK PLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 54-55
Obejrzyj prace dzieci znajdujące się w Muzeum Sztuki Dziecka
w Warszawie.
Wyobraź sobie, że to TY jesteś autorem rysunków, znajdujących się
w ćwiczeniach na stronie 21.
Spróbuj napisać, co przedstawiają Twoje dzieła.
BĄDŹ KREATYWNY!
Postaraj się nie pisać o kropkach i figurach geometrycznych.
Zobacz na rysunkach COŚ WIĘCEJ…
Pozwól pracować wyobraźni. :))
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 21 ćw. 1
oraz
s. 22 ćw. 1
LEKCJA 2
Temat: Odejmowanie liczb trzycyfrowych w zakresie 1000.
Potrafisz już odejmować liczby w zakresie 1000.
Zobacz i postaraj się zrozumieć sposób, w jaki Dorota i Adam odejmowali swoje przykłady.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
s. 56
W zeszycie zrób tylko kropki z zadania 2 i 3.
PAMIĘTASZ, ŻE ZNASZ JESZCZE JEDNĄ METODĘ?
JEST TO ODEJMOWANIE SPOSOBEM PISEMNYM.
Wybierz sposób, który najbardziej lubisz.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s. 62, TYLKO ćw. 2 – oblicz dowolnym sposobem.
LEKCJA 3
Temat: Programowanie w Scratchu.
Zanim rozpoczniesz pracę z płytą, chcę Cię poprosić o wypełnienie krótkiej ankiety, którą przysłała pani Maja Zapolska – nasz szkolny psycholog.
Ankieta dotyczy odczucia bezpieczeństwa i tego, jak czujesz się w szkole.
Krótkie przypomnienie.
– Co to jest programowanie?
Jest to tworzenie programów komputerowych.
– Na czym polega nauka programowania w języku Scratch?
Polega na układaniu bloczków z poleceniami dla wybranego duszka.
– W jaki sposób układamy bloczki?
Bloczki układamy metodą złap, przesuń i upuść.
– Jak nazywa się ciąg poleceń dla jednego duszka?
Ciąg poleceń dla duszka nazywamy skryptem.
Zajęcia nr 27
Temat: Programowanie w Scratchu.
WŁĄCZ PŁYTĘ
UWAGA!
W ćwiczeniu A i B zwróć uwagę, żeby zrobić spację po literach,
a przed cyframi.
Miłego dnia!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11