Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

19.06.2020 r. Temat zajęć: Jestem mistrzem matematyki!!!

Kochani, dzisiaj dzień matematyczny, ale połączony z Dniem Pustej Klasy. W naszej szkole co roku wychodzimy tego dnia z klas i lekcje odbywają się w lesie, na łące, na sali gimnastycznej itp. Niestety w tym roku sami będziecie obchodzić ten dzień poza klasą. Podrzucę wam kilka pomysłów.

Szkoda, ale w klasie 2 nadrobimy to. 

 

Na dzisiejszych zajęciach: skaczacy-emotikon-ruchomy-obrazek-0010

 

  • Zaznaczysz prawidłowe odpowiedzi.
  • Rozwiążesz zadania matematyczne.
  • Poćwiczysz obliczenia pieniężne.
  • Poćwiczysz kierunki.
  • Poćwiczysz i rozgrzejesz swoje ciało.
  • Poznasz kilka pomysłów na Dzień Pustej Klasy.

 

  1. Poćwicz rozwiązywanie zadań tekstowych ;)))

https://www.matzoo.pl/klasa1/zaawansowane-zadania-tekstowe-z-dodawania-i-odejmowania-w-zakresie-20_3_493

 

  1. Czas na zadania matematyczne w ćwiczeniach str. 68 i 69  

 

  1. Czas się poruszać !!!

 

 

4. A teraz jeszcze trochę zadań w naszych ćwiczeniach matematycznych.

Rozwiąż zadania w ćwiczeniach matematycznych str. 70 i 71.

 

 Pomysły na Dzień Pustej Klasy:Zespół Szkół nr 1 w Nowym Dworze Mazowieckim

1. Dźwiękowa mapa

Zanim wyjdziesz z domu wytnij z kartonu lub tektury „płytę CD”. Odrysuj prawdziwą płytę na kartonie i wytnij ją. Na spacer zabierz przygotowaną "płytę" oraz ołówki lub kredki. Jeśli masz w domu koperty do płyt, także możesz jedną zabrać.

Wybierz się na spacer do dużego parku, na łąkę lub do lasu. Znajdź sobie przyjemne miejsce do siedzenia, oddal się od innych osób, aby nie przeszkadzały Ci ich rozmowy. Ty też zachowaj ciszę podczas tego zadania.

Gdy już wygodnie siedzisz, uważne wsłuchaj się w przyrodę i narysuj na kartce źródła dźwięków, które uda Ci się usłyszeć (ptaki, rzeka, drzewa, żaby itp.). Pamiętaj, aby umieszczać rysunki w odpowiednim miejscu na "płycie", tak aby odzwierciedlały kierunki, z których dochodzi dany dźwięk. W ten sposób powstanie dźwiękowa mapa terenu.

Na zakończenie wymyśl tytuł swojej "płyty" i zaprojektuj do niej okładkę (na papierowej kopercie).

Twórca w każdej chwili może „odtworzyć” swoją płytę przykładając je do serca i zamykając oczy.

dźwiękowe mapy 

2. Recyklingowe frędzle do roweru

Materiały: rower, dwie różnokolorowe foliowe torebki, tzw. reklamówki „jednorazówki”, dwie gumki do włosów lub gumki recepturki, butelka, nożyczki, linijka, pisak

Jazda na rowerze jest świetną zabawą, a będzie jeszcze przyjemniejsza, jeżeli do kierownicy przymocujesz powiewające i szeleszczące, kolorowe wstążki. W prosty sposób możesz je wykonać, wykorzystując niepotrzebne, foliowe torebki.

„Jednorazówki” w dwóch różnych kolorach ułóż płasko i odetnij ich uchwyty. Za pomocą linijki i pisaka odmierz dwucentymetrowe odstępy, taka będzie szerokość frędzli. Następnie potnij torebki wzdłuż. Optymalną liczbą, jaką można uzyskać z jednej „foliówki” jest 12 wstążek. Pocięte frędzle podziel na dwie równe części, tak aby jedna i druga część składała się z takiej samej liczby kolorów. Na butelkę (lub inny przedmiot) nałóż gumkę. Bardziej wytrzymała, a przez to trwalsza, będzie cienka gumka do włosów. Gumka recepturka pod wpływem wysokiej temperatury może zlasować się i pęknąć. Teraz przełóż foliową wstążkę przez gumkę, tak aby wstążka miała dwie równe części. Łatwo poznasz, gdzie jest środek frędzla, ponieważ wyznacza go miejsce zgrzewu torebki. Zawiąż frędzel na pęk. Następnie zrób to samo ze wstążką w innym kolorze. Frędzle zawiązuj kolorami na-przemiennie i staraj się, aby były one obok siebie jak najciaśniej. W momencie, kiedy połączysz pierw-szą połowę wstążek z gumką, zdejmij ją z butelki i wykonaj to samo, wykorzystując drugą gumkę i drugą połowę frędzli. Ozdoby gotowe. Teraz możesz przymocować je do uchwytów kierownicy. Jeżeli gumka będzie za luźna, owiń nią uchwyt dwa razy.

Wyjdź na rower i wypróbuj jak frędzle powiewają, gdy jedziesz powoli, a jak gdy jedziesz szybko. Czy tak samo powiewają na początku przejażdżki, jak na koniec pięciokilometrowej wycieczki?

frędzle do roweru

 

3.  Położyć się na trawie i poczytać książkę lub posłuchać audiobooka patrząc

    na drzewa i niebo.

 

4. Mandale

Materiały: przedmioty znalezione w naturze: szyszki, liście, kamienie, kwiaty, owoce, kawałki kory itp.

Wyjdź na spacer do parku, lasu, na łąkę, tam gdzie lubisz spędzać czas i jest bezpiecznie. Poszukaj w naturze przedmiotów z których da się ułożyć piękną mandalę. Nie musi być wielka, ale jeśli jesteście na spacerze całą rodziną możecie zaszaleć :-) Wytyczcie kształt koła i wypełnijcie je swoimi znaleziskami.

Mandale nie jest wieczna i prędzej czy później ulegnie zniszczeniu. Jeśli chcesz mieć pamiątkę po tym czasie spędzonym w naturze zrób zdjęcie mandali. 

mandala mandala mandala - fot. Misburg3014 CC BY-SA 3.0

 

5.  Przejść po zwalonym pniu drzewa.

 

6. Przyrodnicze obrazy (na taśmie dwustronnej)

Materiały: blok techniczny lub tekturka, taśma klejąca dwustronna

Przygotuj sztywny kartonik (z bloku technicznego lub tektury) formatu pocztówkowego. Naklej na niego szeroki, dość długi pasek dwustronnej taśmy klejącej. Zabierz tak przygotowany kartonik na spacer, odklej pasek ochronny taśmy, a na kartonik naklej znalezione kwiataki, listki, piórka, patyczki, tak aby powstała piękna kompozycja.

Możesz wykonać zdjęcie swojej pracy i pochwaliś się nią na klasowej grupie. Pracę może podarować komuś, kto nie może wychodzić z domu.

przyrodnicze obrazy przyrodnicze obrazy przyrodnicze obrazy przyrodnicze obrazy

 

Wybierz to co ci się spodoba lub wymyśl sam zabawy na ten dzień.

Powodzenia.

 

Data dodania: 2020-06-18 22:00:42
Ilość wyświetleń: 446

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej