Na dzisiejszych zajęciach:
Będziesz kreatywny.
Wymyślisz inne zastosowanie kubka.
Utrwalisz pisownię wyrazów z ę, ą, em, om.
Napiszesz czasowniki w czasie teraźniejszym i przeszłym.
Uzupełnisz zdania podanymi wyrażeniami.
Wykonasz ćwiczenia z piłką siatkową i nie tylko.
Będziesz doskonalić koordynację ruchową.
Wykonasz ćwiczenia, doskonalące odbicia piłki sposobem górnym.
„Spotkasz się” z mistrzem.
Zastąpisz sumy tych samych składników mnożeniem.
Wykonasz działania na mnożenie i dzielenie typu: 2·200=, 200:2=.
Rozwiążesz zadania tekstowe.
Nauczysz się piosenki „Śpiewam i tańczę”.
Zagrasz na swoim instrumencie perkusyjnym.
Zatańczysz do piosenki.
LEKCJA 1
Temat: Pisownia wyrazów z ą, ę, om, em.
Kreatywność, to ważna cecha, która pozwala na wymyślanie nowych rozwiązań.
Dzięki niej następuje rozwój społeczeństw, motoryzacji, budownictwa itd.
To właśnie pomysłowi, kreatywni ludzie rozwijają świat.
Dzięki temu następuje rozwój cywilizacyjny.
Dzisiaj i Ty zabaw się w inżyniera.
Co można zrobić ze zwykłego kubka? A może, jak go inaczej wykorzystać?
BĄDŹ KREATYWNY!
Jeśli wymyślisz coś niezwykłego, przyślij zdjęcie. Możesz wysłać na wspólną pocztę (odpowiedz na mojego maila do Was wszystkich). Wtedy wszyscy koledzy zobaczą Twój pomysł.
TO ZADANIE MOŻESZ ZROBIĆ PÓŹNIEJ,
BO WIESZ,
TRZEBA MIEĆ NATCHNIENIE I POMYSŁ!
Wiele kłopotów sprawia pisownia wyrazów, w których jest: ą, ę, om, em.
PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO- SPOŁECZNY
Przeczytaj informacje ze s. 80 i 81.
Wykonaj ćw. 1 i 2 ze s. 80.
Wykonaj ćw. 1 ze s. 81 – Ułóż zdania z trzema wybranymi wyrazami – dla chętnych.
Dzisiaj będziesz potrzebować „Słowniczka ortograficznego”.
Jeśli nie masz go w domu, możesz skorzystać ze słowniczka w Internecie.
ĆWICZENIA POLONISTYCZNO- SPOŁECZNE
s. 66
Wykonaj ćw. 1 – Sprawdź poprawność w „Słowniczku ortograficznym”.
Pamiętasz, jak w łatwy sposób znaleźć poszukiwany wyraz?
Przypomnij sobie alfabet.
ćw. 2 – Podpowiedź: Ty jesteś Patrykiem.
Napisz tylko czasowniki.
UWAGA! PAMIĘTAJ! - ąłem
Wykonaj ćw. 3, wpisując całe zwroty.
A teraz czas na naukę i zabawę!
Powodzenia!!!
Wybierz: ą, ę, om, on, em, en i dopasuj do wyrazu.
Co jest pod puzzlami?
Jaka litera jest na końcu wyrazu? Sprawdź za każdym razem klikając w niebieskie kółeczko na dole po prawej stronie!
LEKCJA 2
Temat: Piłka siatkowa w domu?
Uwielbisz zabawę piłkami?
Nie jest łatwo zagrać w siatkówkę w domu.
Warto jednak ćwiczyć różne elementy siatkówki, aby za jakiś czas pograć z kolegami.
Przygotuj dwie dowolne piłki oraz dwie rolki papieru toaletowego.
Tak, tak, to nie pomyłka!
Jeśli nie masz piłek, przygotuj cztery rolki papieru.
Zamiast piłek użyjesz rolek papieru toaletowego.
Zapraszam do rozgrzewki oraz ćwiczeń.
A teraz kilka cennych uwag od mistrza.
Mariusza Wlazły jest polskim siatkarzem, grającym na pozycji atakującego.
Był reprezentantem Polski.
W 2006 na mistrzostwach świata w Japonii zdobył wraz z drużyną narodową wicemistrzostwo świata.
21 września 2014, wraz z reprezentacją Polski, wywalczył złoty medal Mistrzostw Świata 2014.
Ćwicz z Zosią i Arkiem.
LEKCJA 3
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe i ilorazowe.
Zastąp MNOŻENIEM dodawanie tych samych składników.
Robiłaś/robiłeś to już wiele razy z mniejszymi liczbami.
Pamiętasz?
2 + 2 + 2 = 3 · 2 = 6
20 + 20 + 20 = 3 · 20 = 60
200 + 200 +200 = 3 · 200 = 600
ĆWICZENIA MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZE
W podobny sposób wykonaj ćw. 1 ze s. 40.
W następnym ćwiczeniu są przykłady na dzielenie.
Robiłaś/robiłeś już podobne z mniejszymi liczbami.
Pamiętasz?
8 : 8 = 1
80 : 8 = 10
800 : 8 = 100
W podobny sposób wykonaj ćw. 2 ze s. 40.
Rozwiąż zad. 1 ze s. 41 (wszystkie kropki).
PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO – PRZYRODNICZY
s. 39 z. 2 i 3 (na dole strony) - dla chętnych
LEKCJA 4
Temat: Nauka piosenki „Śpiewam i tańczę” . Gra na instrumencie perkusyjnym.
Wielu ludzi ma swoje pasje.
Jedni zbierają naklejki lub karty, inni uprawiają sport, a jeszcze inni…
Posłuchaj piosenki.
Zastanów się, czy piosenka jest wesoła, czy smutna?
Jest wolna, czy szybka?
O czym opowiada?
Dzisiaj nauczysz się śpiewać tę piosenkę.
Poniżej znajdują się słowa.
Spróbuj zaśpiewać razem z Amelką.
„Śpiewam i tańczę”
sł. Elżbieta Buczyńska, muz. Jarosław Piątkowski
1. Dość mam zakręconych prób.
Nie oddychaj! Pauzę zrób!
Pan reżyser sto pomysłów ma.
Stój! Poczekaj! Przerwij, bo…
Taka barwa to nie to.
Nagrywamy. Cisza! Próba trwa.
Oczy zamykam, uciekam.
Na wielkiej scenie
Jestem w blasku lamp.
Ref. Śpiewam i tańczę,
Mój teatr jest wielki.
A skrzypek gra pięknie.
I kocha mnie tak.
Śpiewam i tańczę.
Jak dobrze i lekko.
Zza sceny ktoś mruga
I daje mi znak.
2. Nikt nie widzi moich łez.
Spróbuj znowu, oddech weź!
Zaczynamy, więc postaraj się!
Teraz wolniej! Mamy czas.
Powtórzymy jeszcze raz.
A ja wiem, że i tak będzie źle.
Oczy zamykam, uciekam.
Na wielkiej scenie
Jestem w blasku lamp.
Ref. Śpiewam i tańczę…
3. Studio nagrań.
Dziwny świat.
Jak na złość mikrofon spadł.
Ważny tekst zapodział mi się gdzieś.
Awantura! Sądny dzień.
Lepiej się usunąć w cień.
Trzeba mężnie złe humory znieść.
Oczy zamykam, uciekam.
Na wielkiej scenie
Jestem w blasku lamp.
Ref. Śpiewam i tańczę… 2 razy
Teraz przygotuj instrument perkusyjny, który niedawno zrobiłaś/zrobiłeś.
Zaśpiewaj jeszcze raz, akompaniując sobie na Twoim instrumencie.
ŚPIEWAJ I GRAJ!
Teraz wstań, zrób sobie troszkę miejsca. Ostatnia zabawa! Zaśpiewaj i zatańcz. Wiruj, podskakuj i baw się dobrze!
ŚPIEWAJ I TAŃCZ!
Życzę wspaniałej zabawy!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11