21. 04. 2020 r. Magiczne drzewo.
21.04.2020 r.
Temat: Magiczne przedmioty
Na dzisiejszych zajęciach:
- Przeczytasz opowiadanie o magicznym drzewie,
- Napiszesz pełnymi zdaniami odpowiedzi na pytania do tekstu.
- Rozpoznasz poznane części mowy.
- Uporządkujesz wydarzenia w historii z piłką.
- Wykażesz się umiejętnością czytania ze zrozumieniem.
- Nauczysz się dodawać i odejmować liczby czterocyfrowe sposobem pisemnym.
- Dowiesz się, jakie rośliny są niebezpieczne dla człowieka.
LEKCJA 1
Temat: Magiczna siła zwykłych przedmiotów na podstawie fragmentu książki „Magiczne drzewo”.
- Rozejrzyj się.
- Czy widzisz wokół siebie jakieś przedmioty z drewna?
- Wstań i dotknij dwóch dużych, drewnianych przedmiotów.
- Teraz poszukaj dwóch małych przedmiotów zrobionych z drewna. Możesz je znaleźć np. w kuchni. Poproś rodzica o pomoc, jeśli nie wiesz, gdzie ich szukać.
- Zastanów się, jakie są w dotyku?
- Są lekkie, czy ciężkie?
- Teraz przeczytaj TYLKO „Wstęp do serii Magiczne Drzewo”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 38 – na górze strony
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
- Wykonaj ćw.1 ze s. 67
- Przeczytaj fragment książki „Magiczne Drzewo. Czerwone Krzesło”.
>>>>PODRĘCZNIK POLONISTYCZNO-SPOŁECZNY<<<<
s. 38- 39
- Jeśli możesz, opowiedz rodzicowi, jak byś się zachowała/zachował, gdyby Tobie przydarzyło się coś tak nieprawdopodobnego.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
Wykonaj ćw. 2 ze s. 67
- Pamiętasz poznane części mowy:
- rzeczowniki,
- czasowniki,
- przymiotniki?
- Przypomnij sobie, na jakie pytanie odpowiadają.
- Wykonaj ćw. 3 ze s. 67
- Wykonaj ćw. 5 ze s. 68 Możesz korzystać z tekstu opowiadania.
- ćw. 4 ze s. 68 – dla chętnych uczniów
- Jako podsumowanie wiedzy o "częściach mowy" zrób w wolnej chwili QUIZ.
POWODZENIA!
LEKCJA 2
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb czterocyfrowych sposobem pisemnym.
- Potrafisz już dodawać i odejmować pełne setki.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
- Wykonaj z. 1, s. 42
- Podpowiedź!
- Jak rozpocząć obliczenia?
- Spójrz na dół piramidy.
100 dodać ile da Ci wynik 400, który znajduje się powyżej?
- I tak dalej.
- Dodajesz liczby sąsiednie, aby uzyskać podany wynik.
- Mając wynik i jeden ze składników, dopisujesz brakujący składnik.
- Niedawno poznałaś/poznałeś dodawanie i odejmowanie liczb sposobem pisemnym.
- Dzisiaj poćwiczysz te działania na większych liczbach czterocyfrowych.
- Pamiętasz zasady?
- Przypomnij sobie filmy, które już kiedyś oglądałaś/oglądałeś .
- Pamiętasz już, jak dodajemy i odejmujemy sposobem pisemnym?
- Spróbuj obliczyć w podobny sposób większe liczby.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
- Wykonaj z. 2 ze s. 42
LEKACJA 3
Temat: Niebezpieczne rośliny dla zdrowia człowieka.
- Niedawno czytaliście informacje o roślinach leczniczych (dzika róża, mięta, pokrzywa, aloes).
- Nie wszystkie rośliny są lecznicze!
- Wiele nie zawiera żadnych substancji leczniczych, a niektóre są nawet trujące. Czasami już sam ich sok może podrażnić skórę, uważaj więc, zbierając dzikie rośliny!
- Bardzo niebezpieczne są również rośliny o trujących owocach - chociaż wyglądają apetycznie, nie wolno ich jeść!
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
s. 40.
- Przeczytaj co każdy człowiek powinien wiedzieć o roślinach, które są niebezpieczne dla zdrowia człowieka.
- Dla chętnych:
- Znajdź w Internecie, co należy robić w razie oparzenia się barszczem Sosnowskiego?
Miłego dnia!
Powodzenia!