21. 05. 2020 r. Bezcenne skarby.
POBUDKA!
21.05.2020 r.
Temat: Bezcenne skarby.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Powtórzysz wiadomości o rodzinach wyrazów.
- Powtórzysz zasady pisowni wyrazów z ą, ę, om.
- Będziesz posługiwać się pojęciami: kilometr, pół kilometra, ćwierć kilometra i skrótami: kilometr – km, metr – m.
- Rozwiążesz zadania tekstowe dotyczące odległości.
- Poznasz najczęstsze błędy podczas skakania przez skakankę.
- Poznasz 6 kroków, by prawidłowo skakać przez skakankę.
- Poćwiczysz koordynację i skoczność.
- Będziesz kontynuować naukę programowania w środowisku Scratch.
- Zaprogramujesz animację żabki oraz rysowanie kwadratu.
- Dowiesz się na czym polega praca kompozytora.
- Wykonasz własne kompozycje.
- Poznasz brzmienie różnych instrumentów.
LEKCJA 1
Temat: Ćwiczenia na skakance- koordynacja i skoczność.
- Dzisiejsza lekcja jest pod hasłem: "SKACZ PO ZDROWIE!"
- Chłopcy! Jeśli uważacie, że skakanka jest nie dla Was, obejrzyjcie filmiki, a na pewno zmienicie zdanie!
- Do tego zadania najlepsza byłaby skakanka, ale jeśli jej nie masz, skacz, markując (naśladując) przeskoki przez skakankę.
- Jak skakać? Dobre pytanie!
- Obejrzyj film o najczęstszych błędach podczas skakania.
>>>>NA POCZĄTKU WYCHODZI TAK!<<<<
- Zanim rozpoczniesz ćwiczenia, musisz rozgrzać mięśnie, żeby nie nabawić się kontuzji. Ćwicz razem z prowadzącym.
- Przed Tobą 6 kroków, by skakać jak NINJA!
- Pamiętaj! Samo oglądanie nic nie da :)
- Jeśli na początku Ci nie wychodzi, nie zniechęcaj się!
Trening czyni mistrza!
LEKCJA 2
Temat: Programowanie w Scratchu.
- Zanim rozpoczniesz pracę z płytą, chcę Cię poprosić o wypełnienie krótkiej ankiety, którą przysłała pani Maja Zapolska – nasz szkolny psycholog.
- Ankieta dotyczy odczucia bezpieczeństwa i tego, jak czujesz się w szkole.
Krótkie przypomnienie!
– Co to jest programowanie?
Jest to tworzenie programów komputerowych.
– Na czym polega nauka programowania w języku Scratch?
Polega na układaniu bloczków z poleceniami dla wybranego duszka.
– W jaki sposób układamy bloczki?
Bloczki układamy metodą złap, przesuń i upuść.
– Jak nazywa się ciąg poleceń dla jednego duszka?
Ciąg poleceń dla duszka nazywamy skryptem.
Zajęcia nr 27 Temat: Programowanie w Scratchu.
WŁĄCZ PŁYTĘ
UWAGA!
W ćwiczeniu A i B zwróć uwagę, żeby zrobić spację po literach, a przed cyframi.
LEKCJA 3
Temat: Utrwalamy gramatykę i ortografię.
- Jeśli potrzebujesz, przypomnij sobie, co to jest rodzina wyrazu.
A teraz poćwicz i baw się dobrze!
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 26 ćw. 1, 2 i 3
Czy pamiętasz, kiedy piszemy ą, a kiedy om?
Przypomnij sobie!
A teraz poćwicz i baw się dobrze!
>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
s. 27 ćw. 1 i 2
Po południu prześlę zdjęcia rozwiązanych ćwiczeń.
Porównaj ze swoimi.
LEKCJA 4
Temat: Obliczenie odległości – używanie pojęcia kilometr w sytuacji życiowej.
- Przypomnij sobie jednostki długości .
- Dzisiaj poznasz kolejną.
Obejrzyj film.
>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZY<<<<
s.57
- Wypowiedzenia pod rysunkiem autostrady przepisz do zeszytu.
ZAPAMIĘTAJ JE!
s. 57 z. 3
Zrób kropkę.
Podpowiedź!
Wykonaj rysunek pomocniczy.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<
- s. 65 ćw. 1
- Wykonaj dodawanie i mnożenie.
s. 65 ćw. 2
Użyj linijki.
(Nie rób trzeciej kropki- pod rysunkiem.)
LEKCJA 5
Temat: Jestem kompozytorem-twórcze zabawy z dźwiękiem.
Na dzisiejszych zajęciach pobawisz się w kompozytora!
- Czy wiesz, kto to taki?
- Kompozytor pisze muzykę, komponuje.
- Czy wiesz, jak nazywa się zapis nutowy utworu muzycznego?
- Kompozycja!
- Przed Tobą twórcze, muzyczne zadania!
- Jeśli nie wystarczą Ci moje wyjaśnienia, kliknij w przycisk POMOC w prawym górnym rogu planszy startowej, a dowiedz się więcej!
Zadanie 1: Narysuj muzykę!
- W przyborach do rysowania kryją się instrumenty. To, co narysujesz na pięcioliniach, zagra.
Eksperymentuj, baw się!
Zadanie 2: Wybierz się w podróż!
- W fantastycznej przestrzeni pomiędzy skałami, roślinami i stworami kieruj Muzolotem używając strzałek na klawiaturze. Uważaj, żeby się nie rozbić!
- Leć jak najdłużej i słuchaj brzmienia instrumentów napotkanych na swojej drodze.
- Przekonaj się, czy znasz je wszystkie?
Zadanie 3. Zabaw się w beatboxera!
- Skomponuj utwór z dźwięków kryjących się pod ikonkami na trasie muzyka zmierzającego na koncert.
- Możesz zmieniać plansze gry za pomocą (>, <) po prawej stronie.
mIŁEGO DNIA wAM ZYCZĘ!
Miłego dnia Wam życzę!