Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 109-112.
Dzisiejsza lekcja jest kontynuacjÄ… poprzedniej lekcji.
Zadanie:
Zmodyfikuj zbudowany na poprzedniej lekcji program tak aby otrzymać gwiazdę siedmioramienną (Zadanie 1 ze str. 111)
Zastanów siÄ™ jakie parametry w definicji gwiazdki trzeba zmienić?
Przypomnij sobie od czego zależy kąt obrotu (na dole str. 110).
Nie bój sie eksperymentować, może stworzysz wÅ‚asnÄ… gwiazdkÄ™?
Na zakończenie przeczytaj podsumowanie ze str. 112.
Zadanie można zrobić bezpoÅ›rednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikajÄ…c opcjÄ™ STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.