Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset
Godło

22.04.2020 r. Temat: Praca wre.

Dzisiaj:

  • Poznasz cechy charakterystyczne dla krajobrazu nadmorskiego.
  • Rozwiążesz zadania z treścią na dzielenie.
  • Samodzielnie ułożysz treść zadania do ilustracji.
  • Dowiesz się, na jakie pytania odpowiada i co określa czasownik.
  • Wypiszesz czasowniki na podstawie obrazka.

LEKCJA 1

W ubiegłym tygodniu przypomniałeś/ przypomniałaś sobie, jakie wyróżniamy cztery rodzaje krajobrazów.

Szczegółowo zapoznałeś/ zapoznałaś się z cechami krajobrazu nizinnego.

Dzisiaj dokładniej zajmiesz się krajobrazem nadmorskim.

Dyżur wakacyjny - Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 345 w ...

 

Krajobrazy nadmorskie w Polsce znajdziemy w północnej jej części - u wybrzeża Morza Bałtyckiego.

Obejrzyj prezentację dotyczącą tego krajobrazu:

 

oraz

zerknij do podręcznika matematyczno – przyrodniczego na  str. 32 – 33. Obejrzyj zdjęcia przedstawiające krajobraz nadmorski.

>>>>PODRĘCZNIK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZY<<<<

Spróbuj wymienić ustnie jak najwięcej cech krajobrazu nadmorskiego.

 

Wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 32 w ćwiczeniach matematyczno – przyrodniczych. Dzięki tym zadaniom utrwalisz sobie, czym charakteryzuje się krajobraz nadmorski i dowiesz się, jakie zwierzęta zamieszkują ten krajobraz.

>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZE<<<<

 

LEKCJA 2

Poćwicz dzielenie.

https://1.bp.blogspot.com/-LVk-Ag_MdIQ/WLnwntY1FUI/AAAAAAAAJlw/WCjcNvOCZ0oG0Fv5u7fHwUb33t-44zU-gCLcB/s1600/amattt.png

W tym celu wykonaj  zad. 1, 2, 3 na str. 35 w podręczniku matematyczno – przyrodniczym.

>>>>PODRĘCZNIK MTEMATYCZNO - PRZYRODNICZY<<<<

 

W zadaniu 1 musisz obliczyć, ile dni Alicja będzie czytać jeden rozdział książki.

Zwróć uwagę na to: ile stron liczy jeden rozdział oraz ile stron dziennie czyta Alicja.

Zapisz w zeszycie obliczenie i odpowiedź.

***

W zadaniu 2 czekają na Ciebie działania na dzielenie. Oblicz je w zeszycie. Jeżeli masz trudności, aby obliczyć któreś działanie, możesz wspomóc się liczydłem, liczmanami bądź rysunkiem pomocniczym.

***

W zadaniu 3 musisz troszkę wykorzystać swoją wyobraźnię i samodzielnie ułożyć treść zadania do rysunku. 

Zwróć uwagę na to: ile pieniędzy wydał ogrodnik oraz ile kosztowała jedna sadzonka.

Zastanów się, jak powinna brzmieć treść zadania i pytanie.

 Jak już sformułujesz ustnie treść i pytanie, zapisz to w zeszycie.

Wykonaj obliczenie i zapisz odpowiedź.

 

Wyślij mi rozwiązania na maila do tych trzech zadań. Proszę, abyś to zrobił/ zrobiła do piątku (24.04.2020 r.)

 

LEKCJA 3

Poznałeś/ poznałaś już dwie części mowy: rzeczownik i przymiotnik. Dzisiaj dowiesz się co nieco o czasowniku.

Obejrzyj w tym celu filmik, w którym omawiany jest czasownik. Część o czasowniku zaczyna się w 1:16 min, a kończy w 1:43 min.

 

Zerknij na wklejkę.

 

Podsumujmy:

Czasownik odpowiada na pytania: Co robi? Co się z nim dzieje?

Oznacza czynności i stany, w których ktoś lub coś się znajduje.

 

Np. Co robi?maluje, gotuje, czyta (są to czynności podejmowane przez kogoś)

Co się z nim dzieje?leży, stoi, choruje (są to stany, w których ktoś/ coś się znajduje)

https://www.sp1zurawica.edu.pl/mini/nauka09.gif

 

Jak już wiesz, co co jest czasownik, przejdź do ćwiczeń polonistyczno - społecznych.          W zad. 1 na str. 56 – 57 wypisz wszystkie czasowniki.

>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO - SPOŁECZNE<<<<

 

Dla chętnych:

Quiz o czasowniku na Eduelo:

>>>>QUIZ<<<<

Październik 22, 2016 – Klasa Marioli – Publiczna Szkołą Podstawowa ...

 

Data dodania: 2020-04-21 08:11:46
Data edycji: 2020-04-21 15:10:33
Ilość wyświetleń: 2212

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!
Więcej informacji

Kalendarz

Podstrony

Zobacz podstrony klas i nauczycieli
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej