Jeszcze będąc w szkole nauczyłaś/ nauczyłeś się, w jaki sposób poruszyć duszkiem.
Ponieważ na następnych zajęciach będziesz wykorzystywać już tę umiejętność, dzisiaj przypomnisz sobie kolejne kroki.
Zwróć uwagę na to, aby Twój duszek nie uciekał ze sceny!
Pamiętasz?
Przypominam.
ZADANIE 1.
1. kategoria RUCH (niebieskie bloczki)
- bloczek: przesuń o 10 kroków
2. kategoria ZDARZENIE (żółte bloczki)
- bloczek: kiedy flaga kliknięty (start) – dołącz na górze
3. kategoria RUCH
- bloczek: jeżeli na brzegu, odbij się
4. kategoria RUCH
- bloczek: ustaw styl obrotu na (lewo-prawo)
5. kategoria KONTROLA (pomarańczowe bloczki)
- bloczek: powtarzaj (zmień np. 100 lub 200)
Do bloczka KONTROLA włóż wszystkie bloczki RUCHU oraz bloczek: następny kostium.
6. kategoria WYGLĄD (fioletowe bloczki)
- bloczek: następny kostium
7. kategoria WYGLĄD
- bloczek: powiedz „Cześć!”
Spróbuj stworzyć ten program.
Kliknij zieloną strzałkę nad sceną i podziwiaj swoje dzieło.
ZADANIE 2.
1. Pierwszego duszka zostaw na scenie.
2. Wybierz z biblioteki drugiego duszka.
Zwróć uwagę, żeby miał inny kostium (poruszał się, gdy najedziesz na niego kursorem).
np. biegnący niedźwiedź, lecący motyl lub nietoperz itd.
3. Gdy go wybierzesz (dolne okienko będzie podświetlone na niebiesko), będziesz mieć znowu puste pole, w którym musisz napisać dla niego program.
4. Powtórz program pierwszego duszka.
5. Ustaw duszki tak, żeby się nie zderzały.
Kliknij zieloną strzałkę nad sceną i jeszcze raz podziwiaj swoje dzieło.
Możesz zmieniać liczby w okienkach i obserwować, co się będzie działo.
POWODZENIA!
72-123 Kliniska Wielkie
Piastowska 11