22.05.20 Lekcja 141 Grupa podmiotu i grupa orzeczenia... co w rozumieniu zdania to zmienia?

Cele lekcji:
- poznasz pojęcia grupa podmiotu, grupa orzeczenia;
- przećwiczysz rozpoznawanie podmiotu, orzeczenia i określeń w zdaniu;
- przećwiczysz poprawne stawianie pytań o różne części zdania.
Materiały dydaktyczne:
- podręcznik do kształcenia językowego;
- materiały ze strony wsipnet.pl;
- film o podmiocie i orzeczeniu;
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
- Dziś przypomnisz sobie wiadomości o podmiocie i orzeczeniu oraz poznasz grupy w zdaniu, które one tworzą. W tym celu obejrzyj film o tych znanych Ci już częściach zdania.
2. Teraz wykonaj ćwiczenie 1 i 2 ze strony app.wsipnet.pl.
3. Następnie przeczytaj informacje z podręcznika, str.144 Zapamiętaj!
4. Teraz wykonaj ćwiczenia ze strony app.wsipnet.pl. Te same ćwiczenia możesz również wykonać w podręczniku:
- ćw. 3 i 4 (Wsipnet) to zad. 4 w podręczniku;
- ćw. 5 (Wsipnet), to zad.9 w podręczniku.
Odpowiedzi do ćw.3 i 4 (Wsipnet)/zad. 4 w podręczniku znajdziesz na dole lekcji.
Owocnej pracy!
Udanego wypoczynku w weekend !
Aleksandra Biesiadka
Grafika tytułowa pochodzi ze strony epolski153.blogspot.com.
Odpowiedzi do zadania 3, 4 (Wsipnet.pl)/ 4 w podręczniku.
Grupa podmiotu | Grupa orzeczenia
Zwyczaj topienia marzanny | wywodzi się z pogańskich czasów. Marzanna | symbolizowała zimę i śmierć. Utopienie słomianej kukły | oznaczało wygnanie zimy. Obrzęd ten | odbywał się zazwyczaj 21 marca. Zmęczeni zimą ludzie | próbowali w ten sposób przywołać wiosnę. Współcześnie bawią się tak | młodsze dzieci. Niektórzy | topią także złe stopnie wycięte z kartonu.