22.06.20202 Wielokrotności i dzielniki w sytuacjach praktycznych - powtórzenie.
Temat: Wielokrotności i dzielniki w sytuacjach praktycznych - powtórzenie.
Nacobezu:
znam pojęcie wielokrotności liczby,
znam pojęcie dzielnika liczby,
potrafię obliczyć NWW i NWD danych liczb.
Zadania dla chętnych:
Zadanie: 1
Ania i Iza mierzyły stopami długośc podwórka. Stopa Ani ma 24 cm, a Izy - 20 cm. Dziewczynki po każdym postawieniu stopy rysowały kreskę. Kreska Ani i kreska Izy 20 razy znalazły się na jednej linii. Czy podwórko ma więcej niż 20 m?
Zadanie: 2
W trzech klasach jest mniej niż 80, a więcej nią 48 dzieci, które możemy ustawić pełnymi dwójkami lub trójkami, a jeżeli ustawimy je piątkami, to troje dzieci zostanie. Ile dzieci jest razem w tych klasach?