22.06.20202 Wielokrotności i dzielniki w sytuacjach praktycznych - powtórzenie.
Temat: Wielokrotności i dzielniki w sytuacjach praktycznych - powtórzenie.
Nacobezu:
znam pojęcie wielokrotności liczby,
znam pjęcie dzielnika liczby,
potrafię obliczyć NWW i NWD danych liczb.
Zadania dla chętnych:
Zadanie: 1
Ania i Iza mierzyały stopami długość podwórka. Stopa Ani ma 24 cm, a Izy - 20 cm. Dziewczynki po każdym postawieniu stopy rysowały kreskę. Kreska Ani i kreska Izy 20 razy znalazły się na jednej linii. Czy podwórko ma więcej niż 20 m?
Zadanie: 2
Pewnej grupie dzieci rozdzielono 24 jabłka, 36 batonów i 60 bananów. Wiedząc, że każde dziecko dostało o jednego batona więcej niż jabłek, a o dwa mniej niż bananów, oblicz, ile było dzieci w tej grupie.