23.04.20 Lekcja 123 Bądź mądry, pisz wiersze... O poezji i poezjowaniu, cz.1.
Cele lekcji:
- poznanie pojęcia wiersz;
- poznanie wiersza Moje próżnowanie Joanny Kulmowej,
- kształcenie umiejętności nazywania reakcji czytelniczych;
- uwrażliwienie na piękno słowa.
Matriały dydaktyczne:
- podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego;
- schemat mapki mentalnej – karta pracy;
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
- Poszukaj w swoim domu tomików poezji. Gdzie jeszcze możemy znaleźć wiersze?
- Teraz przeczytaj wiersz Joanny Kulmowej Moje próżnowanie (podręcznik, str. 216).
- Na podstawie definicji wiersza ( Zapamietaj! str. 217), własnej wiedzy i doświadczeń spróbuj uzupełnić poniższą kartę pracy w formie mapki mentalnej (mapy myśli).
WSKAZÓWKI
POETA: Z czym/kim Ci się kojarzy?
JĘZYK POETYCKI: Jaki? Taki sam jak ten, którym posługujemy się na co dzień?
ULUBIONE WIERSZE: Na pewno znasz odpowiedź!
SŁUCHANIE POEZJI: Gdzie? Kiedy? W jakim miejscu? Z jakiej okazji?
FORMA: jak jest zbudowany wiersz? Jaką ma formę? Z czego się składa?
4. Zastanów się, czy łatwo jest napisać wiersz? Jak wyobrażasz sobie tworzącego poetę?
Po tej lekcji będziesz umiała/umiał:
- podać swoje skojarzenia z poezją;
- odróżnić wiersz od prozy (tekstu ciągłego);
- powiedzieć, czy lubisz słuchać pięknie dobranych słów zamkniętych w formie wiersza;
- stwierdzić, czy drzemie w Tobie poetycki talent.
Owocnej pracy!
Aleksandra Biesiadka
Data dodania: 2020-04-21 22:55:53
Data edycji: 2020-04-21 23:38:14
Ilość wyświetleń: 892