Cel lekcji: Tworzenie programu w Scratch. Rysowanie w Scratch.
Materiał:
Podręcznik str. 109-112.
Dzisiejsza lekcja jest kontynuacją poprzedniej lekcji.
Zadanie:
Zmodyfikuj zbudowany na poprzedniej lekcji program tak aby otrzymać gwiazdę siedmioramienną (Zadanie 1 ze str. 111)
Zastanów się jakie parametry w definicji gwiazdki trzeba zmienić?
Przypomnij sobie od czego zależy kąt obrotu (na dole str. 110).
Nie bój sie eksperymentować, może stworzysz własną gwiazdkę?
Na zakończenie przeczytaj podsumowanie ze str. 112.
Zadanie można zrobić bezpośrednio na stronie https://scratch.mit.edu/ klikając opcję STWÓRZ na górze strony. Można także pobrać program Scrach i zainstalować w komputerze https://scratch.mit.edu/download. W obu przypadkach można zapisać plik z zadaniem na komputerze.