24. 04. 2020 r. Ćwiczenia dykcyjne.
24.04.20202 r.
Temat: Ćwiczenia dykcyjne.
Na dzisiejszych zajęciach:
- Wykonasz ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
- Będziesz ćwiczyć poprawną wymowę przez głośne czytanie śmiesznych wierszyków.
- Dowiesz się, kiedy pisze się na końcu wyrazów -ji, -ii lub -i.
- Będziesz uczyć się poprawnego zapisywania wyrazów z tymi zakończeniami.
- Rozwiążesz zadanie tekstowe.
- Poznasz pojęcia: scenograf i scenografia.
- Narysujesz scenografię do wybranego przez siebie filmu.
-
Wykonasz ćwiczenia ogólnorozwojowe.
-
Nauczysz się układu tanecznego.
LEKCJA 1
Temat: Wprawki aktorskie – ćwiczenia dykcji, czyli poprawnej wymowy. Pisownia wyrazów
z zakończeniami: -ji, -ii lub -i.
- Każdy aktor dużo ćwiczy, aby pięknie i wyraźnie wymawiać swoje kwestie.
- Chociaż nie jesteś aktorem, poćwiczysz dzisiaj piękną wymowę.
- Przygotuj lusterko i, patrząc w nie, wykonaj kilka ćwiczeń.
- Dzisiaj na zajęciach będziesz ćwiczyć poprawną wymowę przez głośne czytanie śmiesznych wierszyków.
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
- WYBIERZ SOBIE DWA ćwiczenia 1, 2, 3, 4 ze s. 72 (TYLKO DWA WIERSZYKI)
Zabawne ćwiczenia buzi i języka dla chętnych.
- W języku polskim jest wiele wyrazów, z których pisownią możesz mieć kłopoty.
- Są nimi na przykład wyrazy, które kończą się na: -ji, -ii lub -i.
- Wykonaj 1. część quizu i uważnie przeczytaj pojawiające się wyjaśnienia.
SPRAWDŹ SIĘ!
- Ciekawe, czy już potrafisz?
>>>>ĆWICZENIA POLONISTYCZNO-SPOŁECZNE<<<<
- Wykonaj ćw. 1, 2 i 3 ze s. 73 – Wpisz tylko brakujące wyrazy.
Po południu wyślę Ci te zadania, sprawdzisz, czy masz dobrze?
LEKCJA 2
Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.
- Dzisiaj rozwiążesz tylko jedno zadanie, ale ma ono cztery kropki.
- Żeby sobie pomóc, przygotuj kartkę, na której będziesz ilustrować treść zadania.
- Będzie Ci dużo łatwiej zapisać działania, jeśli zobaczysz to na rysunku.
>>>>ĆWICZENIA MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZE<<<<
s.47 z. 1
Po południu wyślę Ci te zadania, sprawdzisz, czy masz dobrze?
LEKCJA 3
Temat: Jestem scenografem.
- Zastanów się, jak nazwałabyś/nazwałbyś taki rodzaj filmu?
- Filmy opowiadające o życiu zwierząt w różnych miejscach na świecie, to filmy…
- Jeżeli chcemy poznać dzieje królów, musimy obejrzeć filmy…
- Ludzie, którzy lubią filmy o tematyce fantastycznej, wybierają filmy…
- Kiedy bohaterowie filmu poszukują skarbu lub rozwiązania zagadki, to z pewnością patrzymy na film…
- Gdy do akcji wkracza detektyw, to film…
- Jeżeli oglądamy zaczarowana krainę z magicznymi przedmiotami i wróżkami, to…
- Czy wiesz, czym zajmuje się scenograf?
Scenograf – autor oprawy plastycznej i architektonicznej do teatru, filmu, telewizji lub na estradę, który ściśle współpracuje z reżyserem.
Scenografia – plastyczna oprawa filmu, sztuki teatralnej, widowiska operowego, baletowego lub telewizyjnego. Składa się z dekoracji, kostiumów, rekwizytów.
- Wybierz ulubiony rodzaj filmu i tytuł.
- Narysuj scenografię do dowolnej sceny.
- Pamiętaj!
- Musisz wymyślić dekoracje i rekwizyty.
- Postać powinna być ubrana w wymyślony przez Ciebie kostium.
- Zastosuj wskazówki, które dotyczyły wcześniejszych prac (kolorystyka, rozmieszczenie elementów na kartce, tło, staranność).
- Zwróć uwagę na to, że akcja rysowanej przez Ciebie sceny może toczyć się na dworze lub w pomieszczeniu. Zastosuj odpowiednie dekoracje.
>>>>INSPIRACJA SCENOGRAFIA<<<<
Prześlij mi zdjęcie swojej pracy.
Ocenię ją.
LEKCJA 4
Temat: Ruch przy muzyce-układ taneczny "Sałatka owocowa".
- Zapraszam Was do super zabawy ruchowej na zakończenia dnia!
- Zatańczcie układ taneczny "Sałatka owocowa z polewą czekoladową"!
- Na początku macie króciutką rozgrzewkę, TRUSKAWECZKI!
- Życzę Wam dobrego humoru!
- Ruch przy muzyce sprawia, że wydzielają się hormony "szczęścia"!