24.04.20 Lekcja 124 Bądź mądry, pisz wiersze... O poezji i poezjowaniu, cz.2.
Cele lekcji:
- kształcenie umiejętności analizy utworu poetyckiego;
- poznanie tekstów kultury nawiązujących do poezji i poetów;
- kształcenie umiejętności wykorzystywania w interpretacji tekstów elementów wiedzy o kulturze;
- kształcenie umiejętności czytania tekstu na poziomie metaforycznym;
- kształcenie umiejętności cytowania.
Matriały dydaktyczne:
- podręcznik do kształcenia literackiego i kulturowego;
- ćwiczenia w portalu WSIPnet.pl;
- słownik języka polskiego w wersji książkowej lub elektronicznej;
- komputer, tablet lub telefon z dostępem do Internetu.
Przebieg lekcji:
- Przeczytaj ponownie wiersz Joanny Kulmowej Moje próżnowanie (podręcznik, str. 216).
- Na podstawie wiersza, własnej wiedzy i doświadczeń spróbuj rozwiązać ćwiczenia zamieszczone na stronie wsipnet.pl lub na tablicy klasy WSIPnet.pl tablica.
- Teraz spójrz na umieszczony na str. 217 obraz Redona Odilona Muza na Pegazie, przeczytaj kim są postaci utrwalone na płótnie i znajdź w słowniku języka polskiego definicję slowa natchnienie. Zastanów się, czy ktoś kto tworzy wiersze musi je mieć?
Po tej lekcji będziesz:
- umiał/-a opisać osobę mówiącą w wierszu i jej uczucia;
- znał/-a obraz, który nawiązuje do procesu twórczego artysty, np. poety;
- umiał/-a wyjaśnić czym są tak naprawdę węszące pyszczki wierszy;
- umiał/-a przytoczyć, czyli zacytować słowa użyte w wierszu.
Owocnej pracy!
Aleksandra Biesiadka
Data dodania: 2020-04-21 22:56:50
Data edycji: 2020-04-22 22:30:58
Ilość wyświetleń: 573